Prawdopodobnie każdy właściciel strony internetowej zadawał sobie podstawowe i kluczowe pytania jak: ile osób odwiedza mój serwis internetowy i jaka część z nich robi to systematycznie, ile czasu internauci spędzają na witrynie?
Przydatne statystyki
Na liczne pytania jakie zadają sobie właściciele domen internetowych odpowiedź stanowią statystyki. Dzięki nim pozyskamy kluczowe informacje na temat popularności naszej strony i jej rozwoju. Możemy dzięki nim zmodyfikować witrynę, na przykład poprawić użyteczność bądź też jej zawartość.
Jak sprawdzać
W tym może nam pomóc ogólnodostępne narzędzie Google Analytics. Jest
ono internetowym narzędziem do analizy statystyk serwisów internetowych.
Aby móc używać tego narzędzia trzeba założyć konto Google Analytics. Możemy to zrobić bezpłatnie na stronie http://www.google.pl/analytics/
Interfejs Google Analytics nie jest trudny w obsłudze, chociaż z
początku może się tak wydawać. Warto poświęcić czas na naukę, w
przyszłości to na pewno zaowocuje!
Wskaźniki Google Analytics
W metodach budowania statystyk możemy wyróżnić kilka kluczowych wskaźników:
- Odwiedziny to funkcja, która przedstawia ile razy internauta odwiedził naszą stronę internetową.
- Unikalni użytkownicy – narzędzie Google Analytics rozpoznaje czy ta
sama osoba odwiedzała nasz serwis kilka razy. Termin „unikalny
użytkownik“ w dużym uproszczeniu oznacza jedną osobę.
- Odsłony to pojedyncze wyświetlenia określonej podstrony.
- Czas spędzony w witrynie pokazuje, ile czasu średnio każdy unikalny użytkownik spędził na witrynie.
- Nowe odwiedziny – ilu użytkowników pojawiło się po raz pierwszy.
Posiadanie informacji o tym kto i w jaki sposób korzysta z naszego
serwisu pomoże nam lepiej dopasować ofertę do grupy odbiorców. Będziemy
również w stanie określić potencjał i wartość naszego serwisu.