System informacji marketingowej
Abyś zrozumiał znaczenie systemu informacji marketingowej w działalności swojej firmy, musisz w pierwszej kolejności uświadomić sobie, czym tak właściwie powyższy system jest. W najprostszym rozumieniu jest to zbiór wszelkich narzędzi oraz działań, które umożliwią zebranie kompletnych i aktualnych informacji na temat rynku. Zebrane dane stanowią podstawę do zaplanowania skutecznej kampanii marketingowej. Dzięki skutecznemu systemowi informacji marketingowej będziesz w stanie zaplanować własną kampanię marketingową w taki sposób, aby zminimalizować ewentualne straty oraz zmaksymalizować zyski własnej firmy.
Skuteczny system informacji
System ten powinien być skonstruowany w ściśle określony sposób, aby przynosił rzeczywiste rezultaty. Przede wszystkim zebrane informacje muszą być aktualne. Dlatego niezwykle ważne jest stałe aktualizowanie posiadanych danych. Sam proces ich gromadzenia powinien być uwzględniony w planie marketingowym Twojego przedsiębiorstwa. Zarówno metody samych badań, jak też sposób analizowania zgromadzonych danych powinny być dobrane w taki sposób, aby aktualizowanie i przetwarzanie informacji nie sprawiało większych problemów.