Autorzy
Decydując się na założenie bloga firmowego przede wszystkim należy określić, czy firma będzie prowadziła go samodzielnie, czy też zleci tę czynność zewnętrznej osobie lub przedsiębiorstwu. W pierwszym przypadku oprócz HR-owców, warto zaangażować w pisanie pracowników pełniących w firmie różne funkcje. Nada to blogowi świeżości, a czytelnikowi pozwoli zobaczyć przedsiębiorstwo z szerszej perspektywy. Pamiętaj, aby zawsze przedstawiać współautorów wpisów.
Dobór i wyszukiwanie tematów
Blog to doskonały sposób na informowanie o tym, co dzieje się w firmie, ale w nieco mniej oficjalny sposób. Czytelnicy nie chcą czytać sztywnych i nudnych komunikatów prasowych. Pisz o nowościach i nowinkach w przedsiębiorstwie. Możesz zamieszczać informacje o rekrutacji i zatrudnieniu w firmie, a także ujawniać jej tajniki poprzez na przykład zamieszczanie wpisów o tym, jak wygląda dzień w przedsiębiorstwie. Tematyka bloga firmowego nie musi skupiać się jedynie na firmie. Czytelników na pewno zainteresują informacje branżowe.
Różnorodność
Post na blogu nie musi przypominać notki prasowej. Może on przyjąć formę listu do czytelnika, wywiadu czy recenzji. Zadbaj o to, aby oprócz zwykłego tekstu pojawiały się tam urozmaicone treści, np. zdjęcia, rysunki, animacje, wizualizacje, filmiki. Nadasz w ten sposób dynamikę blogowi.
Systematyczność
Teksty powinny ukazywać się regularnie, np. 2-3 razy w tygodniu. Blog musi „żyć”, a nie sprawiać wrażenie opuszczonego.