Jak właściwie prowadzić bloga firmowego

Autor: Stwora Sylwia
Data: 10-06-2012 r.

Blog firmowy daje przedsiębiorstwu szansę na pokazanie się z zupełnie innej, niż dotychczas strony. Poprzez własny blog firma może pokazać, że jest ekspertem w danej dziedzinie, stąd ważny jest sposób, w jaki kieruje się tym kanałem komunikacji. Oto kilka pomocnych wskazówek odnośnie prowadzenia bloga firmowego.

Autorzy

Decydując się na założenie bloga firmowego przede wszystkim należy określić, czy firma będzie prowadziła go samodzielnie, czy też zleci tę czynność zewnętrznej osobie lub przedsiębiorstwu. W pierwszym przypadku oprócz HR-owców, warto zaangażować w pisanie pracowników pełniących w firmie różne funkcje. Nada to blogowi świeżości, a czytelnikowi pozwoli zobaczyć przedsiębiorstwo z szerszej perspektywy. Pamiętaj, aby zawsze przedstawiać współautorów wpisów.

Dobór i wyszukiwanie tematów

Blog to doskonały sposób na informowanie o tym, co dzieje się w firmie, ale w nieco mniej oficjalny sposób. Czytelnicy nie chcą czytać sztywnych i nudnych komunikatów prasowych. Pisz o nowościach i nowinkach w przedsiębiorstwie. Możesz zamieszczać informacje o rekrutacji i zatrudnieniu w firmie, a także ujawniać jej tajniki poprzez na przykład zamieszczanie wpisów o tym, jak wygląda dzień w przedsiębiorstwie. Tematyka bloga firmowego nie musi skupiać się jedynie na firmie. Czytelników na pewno zainteresują informacje branżowe.

Różnorodność

Post na blogu nie musi przypominać notki prasowej. Może on przyjąć formę listu do czytelnika, wywiadu czy recenzji. Zadbaj o to, aby oprócz zwykłego tekstu pojawiały się tam urozmaicone treści, np. zdjęcia, rysunki, animacje, wizualizacje, filmiki. Nadasz w ten sposób dynamikę blogowi.

Systematyczność

Teksty powinny ukazywać się regularnie, np. 2-3 razy w tygodniu. Blog musi „żyć”, a nie sprawiać wrażenie opuszczonego.

Nie ignoruj czytelników

Jeśli czytelnicy umieszczają pod wpisem komentarze lub przysyłają e-maile z pytaniami lub problemami odnoszącymi się do treści bloga, nie ignoruj ich i w miarę możliwości staraj się odpowiadać na wszystkie sam. Jeśli wykraczają one poza Twoje kompetencje, przekaż je władzom firmy. W ten sposób dasz potencjalnym klientom poczucie tworzenia wspólnoty.

Nie zapominaj także o optymalizowaniu treści, czyli zwracaj uwagę na częstotliwość powtarzania pewnych słów lub sformułowań, które pozwolą Ci znaleźć się na jak najwyższym miejscu podczas wyszukiwania w Google. Zadbaj także o widoczność na serwisach społecznościowych.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25550 )
Array ( [docId] => 25550 )

Array ( [docId] => 25550 )