Wybierz redakcje
Media dzielą się na ogólnopolskie, regionalne lub lokalne, tematyczne lub branżowe. Zorientuj się, jakie media funkcjonują w otoczeniu twojej firmy, jak również twojej branży i wybierz te, które z punktu widzenia docierają z przekazem do grupy docelowej twojego przedsiębiorstwa. Najlepiej wybierz kilka redakcji, które używają różnych dróg przekazywania informacji, np. po jednej redakcji internetowej, telewizyjnej, prasowej i radiowej. W ten sposób zapewnisz sobie dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Warto zorientować się, czy w redakcji jest dziennikarz odpowiedzialny za branżę związaną z twoją firmą, wtedy możesz kontaktować się bezpośrednio z nim.
Przygotuj informację
Aby twoja informacja zainteresowała media musi zawierać jeden z następujących elementów: aktualność, sensacyjność oraz powinna być istotna z punktu widzenia odbiorcy. Powinna być również tak napisana, aby ułatwić pracę dziennikarzowi.