Nazwa
Jest to podstawowy wyznacznik tożsamości firmy. Musi być ona unikalna, łatwa do wymówienia i zapamiętania, a także dopasowana do grupy docelowej i branży. Powinno się unikać tworzenia nazwy przedsiębiorstwa z imienia lub nazwiska właściciela, jak i zlepków sylab imion czy nazwisk twórców firmy.
Kolorystyka
Wybierając kolory powinieneś dobrać je tak, aby nadawały firmie odpowiedni styl, pozwalały poprawnie ją identyfikować, oddawały charakter prowadzonej działalności i kształtowały jej tożsamość. W dużej mierze jest to zależne od celu, który stawia sobie przedsiębiorstwo oraz od przewidywanej reakcji odbiorców i ich czynników socjologicznych m.in. wieku, płci czy wykształcenia. Również od strony technicznej ważne jest, aby wybrać taki kolor, który da się umieścić na opakowaniu produktu. Przykładowo, aby podkreślić związek firmy z ochroną środowiska powinieneś stosować takie barwy, jak zieleń, brąz oraz żółć.
Logo
Graficzne przedstawienie firmy, odzwierciedla jej tożsamość, służy jej rozpoznawaniu, a także tworzy i pozwala utrzymać pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Jego zaprojektowanie powinno być poprzedzone badaniami i analizą własnej firmy, konkurencji oraz całego rynku. Logo jest swoistego rodzaju komunikatem, dlatego musi być jasne, estetyczne i czytelne. Powinno przykuwać uwagę i mieć na uwadze charakter grupy docelowej. Ważne jest, aby jego tematyka odpowiadała działalności firmy. Wyróżnia się logo tematyczne, graficzne lub abstrakcyjne.