Jak wybrać logo firmy

Autor: Stwora Sylwia
Data: 28-05-2012 r.

Logo, nazwa, czcionka oraz kolorystyka to podstawowe elementy systemu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Powinny być one dopasowane do charakteru firmy, zapewniać jej unikalny wygląd i pozwalać jej wyróżniać się na tle konkurencji.

Nazwa

Jest to podstawowy wyznacznik tożsamości firmy. Musi być ona unikalna, łatwa do wymówienia i zapamiętania, a także dopasowana do grupy docelowej i branży. Powinno się unikać tworzenia nazwy przedsiębiorstwa z imienia lub nazwiska właściciela, jak i zlepków sylab imion czy nazwisk twórców firmy.

Kolorystyka

Wybierając kolory powinieneś dobrać je tak, aby nadawały firmie odpowiedni styl, pozwalały poprawnie ją identyfikować, oddawały charakter prowadzonej działalności i kształtowały jej tożsamość. W dużej mierze jest to zależne od celu, który stawia sobie przedsiębiorstwo oraz od przewidywanej reakcji odbiorców i ich czynników socjologicznych m.in. wieku, płci czy wykształcenia. Również od strony technicznej ważne jest, aby wybrać taki kolor, który da się umieścić na opakowaniu produktu. Przykładowo, aby podkreślić związek firmy z ochroną środowiska powinieneś stosować takie barwy, jak zieleń, brąz oraz żółć.

Logo

Graficzne przedstawienie firmy, odzwierciedla jej tożsamość, służy jej rozpoznawaniu, a także tworzy i pozwala utrzymać pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Jego zaprojektowanie powinno być poprzedzone badaniami i analizą własnej firmy, konkurencji oraz całego rynku. Logo jest swoistego rodzaju komunikatem, dlatego musi być jasne, estetyczne i czytelne. Powinno przykuwać uwagę i mieć na uwadze charakter grupy docelowej. Ważne jest, aby jego tematyka odpowiadała działalności firmy. Wyróżnia się logo tematyczne, graficzne lub abstrakcyjne.

Czcionka

Czcionka i jej formatowanie silnie oddziałują na odbiorcę. Warto przygotować dwa jej rodzaje: ozdobną i podstawową. Ma być ona czytelna i wyglądać elegancko.

Również dokumenty firmowe typu wizytówki, szablony prezentacji np. MS Power Point, flagi firmowe, layouty reklam, nadruki na teczki, oznakowania wewnętrzne oraz zewnętrzne, współtworzą identyfikację wizualną firmy.

Dobór odpowiedniej identyfikacji wizualnej pozwoli stworzyć pozytywne wyobrażenia o firmie i oferowanych przez nią produktach lub usługach oraz utrwali pożądane opnie wśród klientów, pracowników oraz partnerów.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25511 )
Array ( [docId] => 25511 )

Array ( [docId] => 25511 )