Jak wykorzystać PR w komunikowaniu się w podwładnymi

Autor: Stwora Sylwia
Data: 31-05-2012 r.

Pracownicy to ważny kanał komunikacyjny między przedsiębiorstwem a zewnętrznym otoczeniem. Zadowolony personel jest gwarancją przekazywania pozytywnej informacji i opinii na temat firmy. Do odpowiedniego zarządzania podwładnymi przydatne są tzw. internal public relations, czyli działania PR wewnątrz firmy.

Badania wewnętrzne

Aby móc zaspokoić potrzeby i oczekiwania pracowników, należy przeprowadzić wśród nich wewnętrzne rozeznanie. W ramach wewnętrznego public relations warto jest zebrać informacje na temat tego, jak pracownicy oceniają firmę oraz jej politykę zarządzania zasobami ludzkimi.

Dzięki temu zyskasz przegląd sytuacji, zdiagnozujesz ewentualne problemy komunikacyjne i wybierzesz te narzędzia PR, które pozwolą Ci kształtować jak najlepszy wizerunek firmy w oczach jej podwładnych.

Dialog z pracownikami

Podstawowym elementem działań PR wobec pracowników jest dokładne informowanie ich o sytuacji bieżącej firmy, podejmowanych decyzjach, ewentualnych zmianach oraz jej planach na przyszłość. Dobrze poinformowany pracownik poczuje się ważnym ogniwem w strukturach firmy, a to podniesie jego satysfakcję z wykonywanej pracy, zmotywuje go oraz zwiększy poziom jego identyfikacji z przedsiębiorstwem.

Komunikacja nie może być jednostronna, dlatego ważne jest, aby ustalić sposób, w jaki będą zachodziły relacje na linii pracodawca-podwładny. Warto wyznaczyć na przykład godziny przyjęć dla pracowników, fora dyskusyjne, w których będzie brało udział kierownictwo. W ten sposób załoga poczuje się ważna, bo jej problemy, czy poglądy na sprawy firmowe są brane pod uwagę przez władze firmy. Dzięki temu będzie Ci łatwiej zyskać poparcie przy podejmowaniu decyzji czy wprowadzaniu zmian w polityce przedsiębiorstwa.

W budowaniu pozytywnego wizerunku firmy w oczach personelu pomocne jest również organizowanie imprez jubileuszowych czy też integracyjnych o trochę mniej formalny charakterze, przeprowadzanie konkursów czy akcji promocyjnych, udzielanie pracownikom rabatu na usługi czy produkty firmowe.

Istotne jest to, aby reagować na potrzeby personelu oraz dostarczać mu możliwie, jak najwięcej informacji.

Umiejętne zastosowanie PR-u wewnątrz firmy pozwala pozyskać zaufanie i lojalność pracowników oraz zwiększyć ich zaangażowanie i wydajność. Buduje również szacunek wobec kierownictwa oraz popiera jego działania i decyzje, a przez to staje się podstawą do kształtowania pozytywnego wizerunku firmy.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25530 )
Array ( [docId] => 25530 )

Array ( [docId] => 25530 )