Jak zachęcić ludzi do kupowania na Twojej stronie www

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 30-05-2012 r.

Jeśli posiadasz e-biznes, z pewnością zależy Ci na dużej popularności Twojej strony internetowej. Powinieneś szczególnie zadbać o zainteresowanie klientów oferowanymi przez Ciebie produktami. Jak zachęcić ludzi do kupowania na Twojej stronie www?

Określ swoją grupę docelową

Pierwszym krokiem w pozyskiwaniu zainteresowania potencjalnych klientów jest określenie grupy docelowej, do której kierujesz swoją ofertę. Oczywiste jest, że sprzęt narciarski nie zainteresuje emerytów, których nie stać na wyjazd w Alpy. Dlatego musisz określić chociażby wiek osób, dla których przeznaczone są Twoje produkty. Grupę docelową możesz również zdefiniować na podstawie innych kryteriów, np. pozycji finansowej, wykształcenia czy zainteresowań.

Z pewnością zastanawiasz się, w jakim celu masz definiować taką grupę. Po pierwsze, aby wiedzieć, jakie są upodobania Twoich potencjalnych klientów. Sztuką jest sprzedanie nowego produktu, a nie tylko jego wprowadzenie na rynek. Dźwignią handlu od lat są potrzeby konsumentów. Wprawdzie możesz „na ślepo” oferować swoje produkty, jednak czy jest w tym sens? Przeprowadzenie badań marketingowych umożliwi określenie grupy docelowej dla produktów Twojej firmy. Kosztują one niewiele, a pomogą Ci w pełnym dostosowaniu oferty do wymagań odbiorców.

Angażuj odbiorców oferty

Kolejnym skuteczny sposobem na zachęcenie klientów do kupowania na Twojej witrynie jest aktywne angażowanie potencjalnych odbiorców w działalność firmy. Prowadzisz sklep internetowy z profesjonalnym sprzętem fotograficznym? Prowadź bloga, na którym będziesz informował o technicznych nowinkach czy będziesz udzielał rad związanych z szeroko pojęta fotografią. Po co? Sklepów fotograficznych w sieci jest tysiące. Jednak część z nich oferuje swoim klientom nie tylko konkretne produkty, ale również dodatkowe wsparcie w postaci profesjonalnych porad na portalu. Klient, który będzie mógł na Twojej stronie nie tylko znaleźć interesujący go produkt, ale również odpowiedź na nurtujący go problem z pewnością chętniej będzie w przyszłości wracał do Twojej strony niż do strony konkurencji.

Dobrym narzędziem ułatwiającym angażowanie potencjalnych klientów jest również fanpage na Facebooku. Będziesz mógł na nim informować nie tylko o nowościach w Twoim sklepie internetowym, ale również oferować chociażby kupony rabatowe, które zachęcą do odwiedzenia Twojej strony.

Doceniaj klientów

Musisz pamiętać, że walka o zainteresowanie klienta nie powinna kończyć się w momencie, kiedy ten kupi Twój produkt. Każdy dokonany zakup jest szansą na pozyskanie stałego klienta. Jak możesz zwiększyć na to szanse? Po prostu doceniaj kupujących. Dla wiernych Twojej firmie klientów możesz wprowadzić karty rabatowe czy program lojalnościowy. Oferowane przez Ciebie korzyści z pewnością będą zachęcać odbiorców do dokonywania zakupów na Twojej stronie internetowej. Przecież każdy wybiera to, co mu się bardziej opłaca.

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25522 )
Array ( [docId] => 25522 )

Array ( [docId] => 25522 )