Określ swoją grupę docelową
Pierwszym krokiem w pozyskiwaniu zainteresowania potencjalnych klientów jest określenie grupy docelowej, do której kierujesz swoją ofertę. Oczywiste jest, że sprzęt narciarski nie zainteresuje emerytów, których nie stać na wyjazd w Alpy. Dlatego musisz określić chociażby wiek osób, dla których przeznaczone są Twoje produkty. Grupę docelową możesz również zdefiniować na podstawie innych kryteriów, np. pozycji finansowej, wykształcenia czy zainteresowań.
Z pewnością zastanawiasz się, w jakim celu masz definiować taką grupę. Po pierwsze, aby wiedzieć, jakie są upodobania Twoich potencjalnych klientów. Sztuką jest sprzedanie nowego produktu, a nie tylko jego wprowadzenie na rynek. Dźwignią handlu od lat są potrzeby konsumentów. Wprawdzie możesz „na ślepo” oferować swoje produkty, jednak czy jest w tym sens? Przeprowadzenie badań marketingowych umożliwi określenie grupy docelowej dla produktów Twojej firmy. Kosztują one niewiele, a pomogą Ci w pełnym dostosowaniu oferty do wymagań odbiorców.
Angażuj odbiorców oferty
Kolejnym skuteczny sposobem na zachęcenie klientów do kupowania na Twojej witrynie jest aktywne angażowanie potencjalnych odbiorców w działalność firmy. Prowadzisz sklep internetowy z profesjonalnym sprzętem fotograficznym? Prowadź bloga, na którym będziesz informował o technicznych nowinkach czy będziesz udzielał rad związanych z szeroko pojęta fotografią. Po co? Sklepów fotograficznych w sieci jest tysiące. Jednak część z nich oferuje swoim klientom nie tylko konkretne produkty, ale również dodatkowe wsparcie w postaci profesjonalnych porad na portalu. Klient, który będzie mógł na Twojej stronie nie tylko znaleźć interesujący go produkt, ale również odpowiedź na nurtujący go problem z pewnością chętniej będzie w przyszłości wracał do Twojej strony niż do strony konkurencji.