Jak zbudować relację z klientem

Autor: Domańska Katarzyna
Data: 11-04-2012 r.

Według raportu IAB Polska prawie połowa polskich marketerów wykorzystujących e-mail marketing wysyła newslettery. Efektywności komunikacji za pomocą newslettera dowodzą też badania Forrester Research według których 41% ankietowanych twierdzi, że newsletter to cenne źródło informacji o nowych produktach i usługach, a 39% badanych przyznało, że czyta większość zamówionych materiałów reklamowych.

Zapewne z newsletterem spotkałeś się nie raz, ale nie każdy newsletter przykuł Twoją uwagę, skłonił do reakcji. Jeśli jesteś pasjonatem Toyoty, czy zainteresowałby Cię e-biuletyn, w którym General Motors informuje Cię o nowej siedzibie swojej firmy? Jeśli znasz niemiecki, to zainteresowałby Cię newsletter z księgarni Petite France? No właśnie… Aby newsletter był zgodny z ideą permission marketingu, powinien zawierać treści ważne dla klienta, informacje pożądane, wręcz wyczekiwane.

Jak rozpocząć przygodę z permission marketingiem

Skuteczny permission marketing opiera się na własnej bazie (bazie stanowiącą własność Twojej firmy), w której posiadacze kont wyrazili zgodę na otrzymywanie korespondencji od Ciebie. Jeśli jeszcze jej nie masz, zacznij ją budować natychmiast! Dotrzyj do tych osób, które chcą i z którymi warto rozmawiać. Zaproś do subskrypcji newslettera, poproś o wypełnienie ankiety na witrynie, ogłoś konkurs lub przygotuj specjalną ofertę.

Jeśli posiadasz już bazę, to z pewnością będziesz musiał nauczyć się, jak nią skutecznie zarządzać. W takim przypadku najlepiej sprawdzają się wyspecjalizowane narzędzia e-mailingowe (np. ThinkMail). Za ich pomocą można segmentować bazę, konstruować personalizowane maile, wysyłać je i badać ich skuteczność. Pamiętaj, że sam adres e-mail to nie wszystko. Staraj się poznać swojego klienta, jego preferencje, potrzeby i oczekiwania.

Korespondencja, która będzie dopasowana do odbiorcy spowoduje, że wrośnie akceptacja wobec przesyłania treści reklamowych, a co więcej tacy odbiorcy pomogą Ci powiększyć grono Twoich klientów (wystarczy, ze spodoba im się Twoja informacja i uznając ją za coś wartościowego, ciekawego sami bez Twojej ingerencji będą wysyłać ją dalej, do swoich znajomych).

Domańska Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25493 )
Array ( [docId] => 25493 )