Jaka jest strategia promocji

Autor: Woźniak Wojciech
Data: 10-06-2012 r.

Promocja jest to sposób, w jaki przedsiębiorstwo informuje otoczenie o swoich produktach, usługach oraz działalności. Promocja ma wpływ na szybkość z jaką sprzedawane są produkty przedsiębiorstwa oraz wpływa na wytworzenie i utrwalenie korzystnego wizerunku firmy oraz jej produktów.

Cele promocji

Działania promocyjne stosowane przez przedsiębiorstwa mają na celu przede wszystkim:

  • poinformować potencjalnych nabywców o ofercie przedsiębiorstwa,
  • wykreować potrzebę zakupowej u konsumenta,
  • ukształtować opinię klientów o przedsiębiorstwie.

Sam proces dzieli się na sześć faz:

  • określenie grupy odbiorców,
  • ustalenie celów promocji,
  • utworzenie projektu przekazu,
  • wybranie mediów,
  • określenie wysokości budżetu promocji,
  • przeanalizowanie wyników działań promocyjnych.

Strategie promocji

Istnieje wiele strategii promocyjnych; do podstawowych strategii promocji zalicza się:

  • reklamę - jest to płatna forma przedstawiania produktów lub usług. Firma wykorzystuje reklamę w celu informowania nabywców o obecnej ofercie i zachęcenia do skorzystania z niej. Biorąc pod uwagę zasięg, szybkość dotarcia i liczbę potencjalnych odbiorców jest to, w ogólnym rozrachunku, jedna z tańszych metod promocyjnych;
  • sprzedaż osobistą - jest to forma prezentacji bezpośredniej usługi lub towaru klientowi. Obecnie wykorzystuje się ją rzadziej z powodu wysokich kosztów związanych z tym sposobem promocji;

  • propagandę gospodarczą - jest to promocja poprzez przyciągnięcie uwagi otoczenia i wzbudzeniu w nim pozytywnego zainteresowania firmą;
  • promocje handlowe i konsumenckie - jest to rodzaj promocji, która ma zachęcić do zakupu produktu lub usługi w danym momencie. Promocja handlowa jest przeznaczona dla pośredników handlowych – tych, którzy będą się zajmować sprzedażą produktu, a promocja konsumencka jest przeznaczona dla klientów końcowych;
  • promotion mix - jak sama nazwa wskazuje, jest to metoda wykorzystująca kilka innych strategii, tworzona indywidualnie tak, aby jak najlepiej sprostać założonym celom.

Woźniak Wojciech

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 25551 )
Array ( [docId] => 25551 )

Array ( [docId] => 25551 )