Konkurs
Jedną z najbardziej popularnych form promocji na niebieskim portalu społecznościowym są konkursy dla użytkowników. Niewielkie akcje konkursowe pozwalają grupie docelowej nie tylko na zdobycie cennych nagród, ale przede wszystkim na zaangażowanie potencjalnych klientów w działalność Twojej firmy.
Konkursy są najbardziej skuteczne w przypadku, kiedy grupę Twoich potencjalnych klientów tworzą młodzi klienci. Oni szczególnie zainteresowani są nowymi akcjami promocyjnymi i możliwością zdobycia nagród. Młodego, pełnego energii człowieka o wiele łatwiej jest zaangażować w wydarzenie konkursowe niż osobę w starszym wieku. Dlatego też przed organizacją konkursu powinieneś dokładnie przeanalizować, jaka grupa wiekowa dominuje wśród zwolenników Twojej firmy. Jedynie konkurs dostosowany do potrzeb grupy docelowej przyniesie zamierzone skutki w postaci zwiększonego zainteresowania klientów Twoją ofertą.
Kupony rabatowe
Inną metodą promocji Twoich produktów czy usług może być emisja za pośrednictwem Facebooka kuponów zniżkowych. Pojawienie się na fanpage`u bonu uprawniającego do kilkunastoprocentowej zniżki wzbudza w grupie potencjalnych klientów dodatkową chęć do skorzystania z okazji. Z pewnością nieraz słyszałeś o magicznym działaniu słów „promocja”, „rabat”, „zniżka”. Te hasła naprawdę działają na klientów motywująco. Dlatego też udostępnienie za pośrednictwem Facebooka kuponu promocyjnego może stanowić dla potencjalnego klienta wyraźny impuls zachęcający do skorzystania z Twojej oferty.
Decydując się na kupony rabatowe, musisz jednak solidnie zaplanować ich emisję. Pamiętaj, że każda akcja promocyjna ma na celu zwiększanie zainteresowania konkretnym produktem czy usługą. Emisja kuponów promocyjnych powinna być ściśle powiązana ze strategią sprzedażową. Dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest powiązanie konkretnego rabatu z dodatkowym produktem (np. kupując dwie rzeczy, tańszą otrzymujesz za 1 zł). W ten sposób nie tylko wyślesz do klienta impuls zachęcający do zakupu Twojego produktu, ale również zapewnisz sobie zwiększenie ogólnej sprzedaży.