Jaki rodzaj promocji na Facebooku wybrać

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 28-06-2012 r.

Facebook jest doskonałym narzędziem marketingowym. Pozwala na dotarcie do szerokiej grupy docelowej oraz na zaangażowanie potencjalnych klientów. Jaki rodzaj promocji na Facebooku wybrać, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty?

Konkurs

Jedną z najbardziej popularnych form promocji na niebieskim portalu społecznościowym są konkursy dla użytkowników. Niewielkie akcje konkursowe pozwalają grupie docelowej nie tylko na zdobycie cennych nagród, ale przede wszystkim na zaangażowanie potencjalnych klientów w działalność Twojej firmy.

Konkursy są najbardziej skuteczne w przypadku, kiedy grupę Twoich potencjalnych klientów tworzą młodzi klienci. Oni szczególnie zainteresowani są nowymi akcjami promocyjnymi i możliwością zdobycia nagród. Młodego, pełnego energii człowieka o wiele łatwiej jest zaangażować w wydarzenie konkursowe niż osobę w starszym wieku. Dlatego też przed organizacją konkursu powinieneś dokładnie przeanalizować, jaka grupa wiekowa dominuje wśród zwolenników Twojej firmy. Jedynie konkurs dostosowany do potrzeb grupy docelowej przyniesie zamierzone skutki w postaci zwiększonego zainteresowania klientów Twoją ofertą.

Kupony rabatowe

Inną metodą promocji Twoich produktów czy usług może być emisja za pośrednictwem Facebooka kuponów zniżkowych. Pojawienie się na fanpage`u bonu uprawniającego do kilkunastoprocentowej zniżki wzbudza w grupie potencjalnych klientów dodatkową chęć do skorzystania z okazji. Z pewnością nieraz słyszałeś o magicznym działaniu słów „promocja”, „rabat”, „zniżka”. Te hasła naprawdę działają na klientów motywująco. Dlatego też udostępnienie za pośrednictwem Facebooka kuponu promocyjnego może stanowić dla potencjalnego klienta wyraźny impuls zachęcający do skorzystania z Twojej oferty.

Decydując się na kupony rabatowe, musisz jednak solidnie zaplanować ich emisję. Pamiętaj, że każda akcja promocyjna ma na celu zwiększanie zainteresowania konkretnym produktem czy usługą. Emisja kuponów promocyjnych powinna być ściśle powiązana ze strategią sprzedażową. Dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest powiązanie konkretnego rabatu z dodatkowym produktem (np. kupując dwie rzeczy, tańszą otrzymujesz za 1 zł). W ten sposób nie tylko wyślesz do klienta impuls zachęcający do zakupu Twojego produktu, ale również zapewnisz sobie zwiększenie ogólnej sprzedaży.

Drobne upominki

Trzecim sposobem promocji własnej marki czy produktu na Facebooku są upominki dla potencjalnych klientów. Oferowanie firmowych gadżetów, do których zdobycia wystarczy z reguły wprowadzenie maila czy kliknięcie w specjalny baner, również służy promowaniu marki. Wprawdzie ten rodzaj promocji wiąże się z niewielkimi nakładami finansowymi (koszt produkcji i wysyłki upominków), jednak oferowanie klientom firmowych gadżetów pozwoli na wykreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Ponadto kubek z Twoim logo czy biurkowy kalendarz będzie systematycznie przypominał o obecności Twojej firmy na rynku.

Promując swoją firmę na Facebooku, masz do wyboru kilka wariantów promocji. Bez względu na to, czy skorzystasz z kuponów, konkursów, czy zaoferujesz firmowe gadżety, każda kampania promocyjna powinna być rozsądnie zaplanowana i ściśle powiązana z ofertą sprzedażową. Każda promocja wiąże się z kosztami, dlatego też powinieneś mieć również pewność, że Twoje działanie przyniesie zamierzone rezultaty.

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25582 )
Array ( [docId] => 25582 )

Array ( [docId] => 25582 )