Jakie działania podejmować w social media - w ramach PR

Autor: Stwora Sylwia
Data: 31-05-2012 r.

Obecnie firmie, która buduje swój wizerunek oraz komunikuje się z odbiorcami swoich produktów lub usług, opierając się na działaniach PR w tradycyjnych mediach lub przy użyciu standardowych narzędzi, trudno będzie tak naprawdę zaistnieć. Niezbędne jest poszerzenie public relations o aktywność w social mediach.

Czym są social media

Social media to kanały komunikacyjne umożliwiające interakcję między użytkownikami, do której wykorzystywane są takie technologie, jak: serwisy społecznościowe typu Facebook, Nasza-Klasa, Twitter, Google +, blogi, fora internetowe, grupy dyskusyjne, podcasty, e-maile, komunikatory (np. GG), dzielenie się muzyką, wideo oraz zdjęciami (np. YouTube).

PR w serwisach społecznościowych

Aby zaistnieć w serwisach społecznościowych firma powinna założyć na nim swój fanpage. Najlepiej zrobić to na Facebooku, który obecnie skupia wokół siebie ponad 800 mln użytkowników z całego świata. Buduje on, jak żaden inny portal społecznościowy, dialog między firmą a klientem, przez co umożliwia nawiązanie bliskich kontaktów z odbiorcami oferty Twojej firmy i lepiej pokazuje nam kim oni są oraz czego potrzebują. Jednak na stworzeniu samego profilu się nie kończy.

Aby stworzyć społeczność wokół przedsiębiorstwa musisz utrzymywać stałą aktywność poprzez dodawanie ciekawych postów, filmów, zdjęć odnoszących się do firmy i branży, w której działa. Również organizowanie konkursów, akcji promocyjnych, itp. wzbudza w odbiorcy chęć skomentowania, wzięcia udziału, podzielenia się komunikatem z innymi użytkownikami. Prowadzi to do wzrostu rozpoznawalności marki, zwiększenia liczby jej odbiorców, a w końcu może zaowocować zwiększeniem sprzedaży i zysków.

Blogi

Blog firmowy ma pokazać firmę z innej perspektywy. To w pewnym sensie sposób na podjęcie dialogu, podzielenia się doświadczeniami i spostrzeżeniami. Działania na nim prowadzone powinny mieć luźniejszą formę. Zadbaj o różnorodność wpisów. Sam tekst może stać się w końcu nudny. Nie bój się wrzucać filmików, zdjęć, wizualizacji. „Prowokuj” i „zmuszaj” odbiorcę do interakcji w postaci komentarzy, zapytań, itp.

Prowadzenie działań w social mediach warto powierzyć specjalistom. Dzięki temu unikniesz niepotrzebnych wpadek i skuteczniej będziesz tworzył pozytywny i godny zaufania wizerunek firmy.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25535 )
Array ( [docId] => 25535 )

Array ( [docId] => 25535 )