Czym są social media
Social media to kanały komunikacyjne umożliwiające interakcję między użytkownikami, do której wykorzystywane są takie technologie, jak: serwisy społecznościowe typu Facebook, Nasza-Klasa, Twitter, Google +, blogi, fora internetowe, grupy dyskusyjne, podcasty, e-maile, komunikatory (np. GG), dzielenie się muzyką, wideo oraz zdjęciami (np. YouTube).
PR w serwisach społecznościowych
Aby zaistnieć w serwisach społecznościowych firma powinna założyć na nim swój fanpage. Najlepiej zrobić to na Facebooku, który obecnie skupia wokół siebie ponad 800 mln użytkowników z całego świata. Buduje on, jak żaden inny portal społecznościowy, dialog między firmą a klientem, przez co umożliwia nawiązanie bliskich kontaktów z odbiorcami oferty Twojej firmy i lepiej pokazuje nam kim oni są oraz czego potrzebują. Jednak na stworzeniu samego profilu się nie kończy.
Aby stworzyć społeczność wokół przedsiębiorstwa musisz utrzymywać stałą aktywność poprzez dodawanie ciekawych postów, filmów, zdjęć odnoszących się do firmy i branży, w której działa. Również organizowanie konkursów, akcji promocyjnych, itp. wzbudza w odbiorcy chęć skomentowania, wzięcia udziału, podzielenia się komunikatem z innymi użytkownikami. Prowadzi to do wzrostu rozpoznawalności marki, zwiększenia liczby jej odbiorców, a w końcu może zaowocować zwiększeniem sprzedaży i zysków.