Bezpośredni kontakt z produktem i grupą docelową jest istotną formą komunikacji i budowania świadomości marki. Ta metoda jest formą promowania produktów za pomocą bezpłatnych próbek dostarczanych blogerom. Kluczem do sukcesu są odpowiednio dobrane blogi oraz przebieg samej akcji promocyjnej. Dzięki takiej formie jest szansa uzyskania przewagi nad konkurencją.
Zalety kampanii
Kampanie samplingowe w Polsce pojawiły niedawno i już zyskały sporą popularność. Blogerzy i vlogerzy bardzo chętnie podejmują się testowania i przekazywania relacji swoim czytelnikom.
Relacja marki i blogera zawsze opiera się o zasadę win-win, korzyść mogą odnieść obie strony. Bloger czy też vloger zyskuje status eksperta w swojej dziedzinie. Blogerka, która pisze głównie o kosmetykach, dzięki większej liczbie przetestowanych i przedstawionych produktów podnosi swój rating wśród czytelniczek. Jednocześnie firma zyskuje rzetelną opinię.
Wady
Kampania samplingowa wiąże się też z pewnym ryzykiem. Może dojść do
pewnych skrajności jak przesadne zachwalanie produktu albo jego ostra
krytyka. Decydując się na relacje z blogerami/vlogerami musimy to brać
pod uwagę.
Czy to się sprawdza
Zdaniem wielu doświadczonych specjalistów z branży, przeprowadzanie
kampanii samplingowych i ich sukces polega na podejściu „openminded“,
tak zwanej otwartości i odwadze w podejmowaniu decyzji o wyborze nowych
form promocji. Właśnie do takich form jest zaliczana kampania
samplingowa w blogosferze.
Mechanizm tych działań jest prosty.
Najpierw docieramy z produktem bądź usługą do liderów opinii, a poprzez
nich do klientów końcowych. Oprócz tego zyskujemy dodatkowy rozgłos
wśród czytelników/widzów danego kanału. Skorzysta na tym rozpoznawalność
marki lub produktu, a to prędzej czy później zaowocuje sukcesami.