Kampania banerowa
W skład kampanii banerowej wchodzą kolorowe, przyciągające wzrok odbiorców, animowane reklamy wyświetlane na stronach internetowych. Ich głównym zadaniem jest nie tylko „przykucie” wzroku potencjalnego klienta, ale również przekazanie krótkiego i zwięzłego komunikatu dotyczącego oferowanej przez Ciebie usługi czy produktu. Grafika zawierająca zarówno atrakcyjną ofertę, jak też elementy wizualizacyjne budzące zainteresowanie odbiorcy nazywana jest banerem reklamowym.
Przyciąganie, informowanie, wzbudzanie reakcji
Baner reklamowy powinien być tworzony według ściśle określonego schematu. W pierwszej kolejności musi przyciągać uwagę czytelnika konkretnej strony internetowej. W tym celu powinieneś wykorzystać jaskrawą, wyróżniającą się kolorystykę. Dobrym sposobem jest również umieszczenie w banerze tzw. słów-kluczy czy grafik, które wzbudzają zainteresowanie klientów. Migający symbol „-50%” z pewnością będzie cieszył się większym zainteresowaniem niż chociażby hasło „teraz taniej”. Tworząc baner reklamowy należy pamiętać, że w pierwszej kolejności musisz przekazać klientowi maksymalnie zwięzły komunikat, który ma go zachęcić do podjęcia działania.
Wbrew pozorom kluczową rolą kampanii banerowych nie jest jedynie poinformowanie odbiorców o atrakcyjnej ofercie, lecz wzbudzenie wśród grupy docelowej konkretnej reakcji na oferowaną usługę czy produkt. Każdy baner reklamowy powinien zawierać również jasną wskazówkę, gdzie zainteresowany klient może szukać szczegółowych informacji na temat proponowanej oferty. Najłatwiejszym sposobem na wskazanie konkretnego potencjalnego działania jest umieszczenie specjalnych buttonów, których kliknięcie przekierowuje klienta na Twoją stronę internetową. Wzbudzenie reakcji klientów na oferowane produkty jest szczególnie istotne w przypadku, kiedy działalność Twojej firmy opiera się na sprzedaży internetowej. Jedno „kliknięcie” często wystarczy do tego, aby zwiększyć sprzedaż.