Na czym polega kampania w Internecie

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 29-05-2012 r.

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad skutecznością wyświetlających się w internecie reklam? Czy przemknęło Ci przez myśl, że kolorowe banery reklamowe, które obecne są praktycznie na każdej witrynie internetowej mogłyby posłużyć również promocji Twojej firmy?

Kampania banerowa

W skład kampanii banerowej wchodzą kolorowe, przyciągające wzrok odbiorców, animowane reklamy wyświetlane na stronach internetowych. Ich głównym zadaniem jest nie tylko „przykucie” wzroku potencjalnego klienta, ale również przekazanie krótkiego i zwięzłego komunikatu dotyczącego oferowanej przez Ciebie usługi czy produktu. Grafika zawierająca zarówno atrakcyjną ofertę, jak też elementy wizualizacyjne budzące zainteresowanie odbiorcy nazywana jest banerem reklamowym.

Przyciąganie, informowanie, wzbudzanie reakcji

Baner reklamowy powinien być tworzony według ściśle określonego schematu. W pierwszej kolejności musi przyciągać uwagę czytelnika konkretnej strony internetowej. W tym celu powinieneś wykorzystać jaskrawą, wyróżniającą się kolorystykę. Dobrym sposobem jest również umieszczenie w banerze tzw. słów-kluczy czy grafik, które wzbudzają zainteresowanie klientów. Migający symbol „-50%” z pewnością będzie cieszył się większym zainteresowaniem niż chociażby hasło „teraz taniej”. Tworząc baner reklamowy należy pamiętać, że w pierwszej kolejności musisz przekazać klientowi maksymalnie zwięzły komunikat, który ma go zachęcić do podjęcia działania.

Wbrew pozorom kluczową rolą kampanii banerowych nie jest jedynie poinformowanie odbiorców o atrakcyjnej ofercie, lecz wzbudzenie wśród grupy docelowej konkretnej reakcji na oferowaną usługę czy produkt. Każdy baner reklamowy powinien zawierać również jasną wskazówkę, gdzie zainteresowany klient może szukać szczegółowych informacji na temat proponowanej oferty. Najłatwiejszym sposobem na wskazanie konkretnego potencjalnego działania jest umieszczenie specjalnych buttonów, których kliknięcie przekierowuje klienta na Twoją stronę internetową. Wzbudzenie reakcji klientów na oferowane produkty jest szczególnie istotne w przypadku, kiedy działalność Twojej firmy opiera się na sprzedaży internetowej. Jedno „kliknięcie” często wystarczy do tego, aby zwiększyć sprzedaż.

 

Skuteczna promocja

Być może nie jesteś do końca przekonany do reklamy banerowej w internecie. Wydaje Ci się, że szanse na zdobycie klienta dzięki kolorowemu banerowi są niewielkie? Jeżeli zadbasz nie tylko o właściwe skonstruowane swojej reklamy banerowej, ale również o odpowiednie pole jej emitowania, przekonasz się, że internauci nie będą obojętni na Twoją ofertę. Projektując baner reklamowy pamiętaj, aby był emitowany na stronach związanych tematycznie z oferowanym przez Ciebie produktem. Oczywiste jest, że osoba czytająca o ubezpieczeniach na życie najprawdopodobniej nie zainteresuje się wiosenną promocją damskich butów. Jednak kiedy tego rodzaju reklama zostanie umieszczona na blogu o modzie, szansa na zdobycie nowych klientów automatycznie wzrasta o kilkadziesiąt procent.

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25512 )
Array ( [docId] => 25512 )