Marketing przez sport
W ramach marketingu sportowego przedsiębiorstwa wykorzystują sport oraz wydarzenia z nim związane (np. turnieje, mecze, olimpiady, wyścigi) do reklamowania i promowania swoich produktów lub usług. Najczęściej współpraca między konkretnym sportowcem, klubem czy też organizacją sportową odbywa się na zasadzie sponsoringu.
Poprzez zamieszczanie na przykład loga firmy na strojach zawodników, czy też poprzez banery reklamowe zamieszczone na obiekcie sportowym, firma pokazuje się - przez co zdobywa popularność. Jest zapamiętywana i staje się kojarzona z wydarzeniem czy sportowcem.
W ramach marketingu przedsiębiorstw realizowanego przez sport wykorzystuje się również takie narzędzia jak reklama przez sport i promocja sprzedaży przez sport. Firma niekoniecznie musi być bezpośrednio związana ze sportem. Przykładem tego rodzaju marketingu sportowego jest Telekomunikacja Polska S.A.
Marketing ze sportem
Odbiorcami działań marketingu produktów i usług związanych ze sportem są konsumenci sportu. W tym przypadku przedsiębiorstwo musi należeć do branży sportowej, czyli ofertować buty, sprzęt, stroje czy też akcesoria sportowe. W tym obszarze działają na przykła Nike, Adidas, Puma.