Na czym polega orientacja przedsiębiorstwa w marketingu

Autor: Woźniak Wojciech
Data: 10-07-2012 r.

Zmiany, które towarzyszyły działalności gospodarczej przedsiębiorstw oraz ewolucji, która dokonała się w gospodarce rynkowej, pociągnęły również za sobą rozwój marketingu. Zachowania przedsiębiorców miały wpływ na przyjmowanie przez firmy nowych sposobów działania.

Czynniki, które odpowiadały za zachowania przedsiębiorców miały wpływ na pojawienie się nowych orientacji w tych przedsiębiorstwach. Etapy te spowodowały powstanie czterech faz odpowiedzialnych za zachowanie firm oraz wyodrębniły odpowiadające danym zachowaniom orientacje przedsiębiorstw.

Typy orientacji przedsiębiorstwa

Wyróżniamy cztery typy orientacji przedsiębiorstwa, są one następujące:

  • Orientacja produkcyjna - jest to orientacja powstała w pod koniec XIX wieku. Gwałtowny rozwój technologii oraz rozwój gospodarczy spowodowały zapotrzebowanie na zwiększenie mocy produkcyjnych. Przedsiębiorstwa zaczęły nakierowywać swoje działania na produkcje masową, gdzie jakość ustąpiła miejsca ilości. Po okresie, kiedy nisko jakościowe produkty sprzedawały się z trudnością, firmy zaczęły przykładać uwagę do produktu końcowego tak, aby jego jakość była odpowiednia. Z założenia koszty wyprodukowania miały być jak najniższe.
  • Orientacja sprzedażowa - jest to typ orientacji, która nastawiona była na zwiększenie ilości sprzedaży. Firmy skupiały się na działaniach, które pozwalały sprzedawać towar tworzony masowo jak największej ilości konsumentów.

  • Orientacja marketingowa rozwinęła się po zakończeniu II wojny światowej, kiedy rozpoczął się dynamiczny rozwój gospodarczy. Powstały rynki międzynarodowe, dlatego działania przedsiębiorców skupiły się na utrzymaniu swoich klientów, powstały kompozycje marketingowe jak np. marketing-mix.
  • Orientacja strategiczna marketingu - wpływ mają na nią zmiany w otoczeniu firmy, przedsiębiorcy dostrzegli zalety planowania długoterminowego, które pozwala dopasować działania przedsiębiorstwa do jego otoczenia oraz zajść na świecie, w kraju lub rynku. Wzrosła świadomość znaczenia społecznych uwarunkowań i marketingu.

Woźniak Wojciech

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 25596 )
Array ( [docId] => 25596 )

Array ( [docId] => 25596 )