Cele
Decydując się na reklamę w internecie musimy wiedzieć, co chcemy osiągnąć i czy w ogóle na tym etapie funkcjonowania na rynku marki czy produktu potrzebujemy tego typu działania.
Kluczowymi elementami prawie każdej kampanii w internecie, poza oczywiście pozycjonowaniem strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, stają się reklamy kontekstowe. Na czym polegają? Głównym elementem jest reakcja osoby, do której jest ona adresowana. Gdy dana reklama będzie związana z poszukiwaną przez nią informacją, z pewnością bardziej ją zainteresuje.
Metody
W skład kampanii internetowej mogą wchodzić także kampanie banerowe, marketing partyzancki czy marketing wirusowy. Co wybrać: banner, link sponsorowany, billboard, pop-up ? Co przyniesie większą efektywność? Na te pytania musisz znać odpowiedzi już w momencie planowania strategii i celów kampanii.
Strategicznie ważnym elementem naszej promocji w internecie mogą być Social Media. Prawie każdy internauta posiada konto, na którymś z portali społecznościowych. Dodatkowo spędza na nim czas również w pracy, dzięki czemu Twoja marka może stale komunikować się z potencjalnym odbiorcą. Dzięki tej metodzie unikniesz nachalności, która ma miejsce przypadku kampanii banerowej.