Najpopularniejszym stanowiskiem związanym z marketingiem jest specjalista ds. marketingu. Usłyszymy o nim przy okazji marketingu sportowego, handlowego, politycznego, sieciowego czy też medialnego. Ale to nie jedyna profesja, którą mogą zajmować się osoby z wykształceniem marketingowym lub interesujące się aktywnym handlem.
Specjalista ds. Marketingu
Osoba na tym stanowisku odpowiedzialna jest za planowanie, organizację, ulepszanie i realizację działań marketingowych firmy. Do jego obowiązków należy również przygotowanie planów marketingowych, opracowanie strategii marketingowych oraz kształtowanie partnerskich relacji z klientami.
Asystent Marketingu
Współpracuje z firmowym dziełem marketingu i reklamy. Zajmuje się
sprawami administracyjno-biurowymi m.in. obsługą i organizacją pracy
biura, przygotowywaniem dokumentacji, raportów, zestawień oraz obiegiem
korespondencji. Odpowiada również za kontakty z agencjami reklamowymi.
Kierownik ds. Marketingu
Nazywany także marketing managerem, odpowiada za rozwój strategii
marketingowych i cenowych firmy, prowadzących do uzyskiwania
maksymalnych zysków przez firmę przy jednoczesnym uzyskaniu zadowolenia
klienta. Do jego kompetencji należy także kierowanie zespołem
marketingowym, współpraca z kierownikami innych działów
przedsiębiorstwa, a także firmami outsourcingowym np. agencje reklamowe
oraz tworzenie i wdrażanie planów firmy związanych z komunikacją,
promocją oraz dystrybucją towarów i usług.
Młodszy specjalista ds. Marketingu
W zakres obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku wchodzi
współprojektowanie i uczestniczenie we wdrażaniu produktów
promocyjno-reklamowych firmy na rynek. Zajmuje się również redagowaniem
materiałów promocyjnych przeznaczonych do dystrybucji internetowej,
prowadzeniem fanpage’ów oraz profili na serwisach społecznościowych.
Musi być zorientowany w bieżącej sytuacji rynkowej oraz wiedzieć jakie
potrzeby mają konsumenci w zakresie produktów i usług oferowanych przez
firmę.
Product Manager
Odpowiada za pozyskiwanie informacji o klientach i ich potrzebach,
opracowanie pomysłu stworzenia nowych produktów. Musi analizować
sytuację rynkową i reagować na pojawiające się nowe trendy. Opracowuje
plan sprzedaży oraz sposoby rozwiązania problemów w zarządzaniu
produktem. Jest w pełni odpowiedzialny za przyjęcie albo odrzucenie
oferowanych produktów lub usług.