Popularne stanowiska w branży marketingowej

Autor: Stwora Sylwia
Data: 30-05-2012 r.

Najpopularniejszym stanowiskiem związanym z marketingiem jest specjalista ds. marketingu. Usłyszymy o nim przy okazji marketingu sportowego, handlowego, politycznego, sieciowego czy też medialnego. Ale to nie jedyna profesja, którą mogą zajmować się osoby z wykształceniem marketingowym lub interesujące się aktywnym handlem.

Specjalista ds. Marketingu

Osoba na tym stanowisku odpowiedzialna jest za planowanie, organizację, ulepszanie i realizację działań marketingowych firmy. Do jego obowiązków należy również przygotowanie planów marketingowych, opracowanie strategii marketingowych oraz kształtowanie partnerskich relacji z klientami.

Asystent Marketingu

Współpracuje z firmowym dziełem marketingu i reklamy. Zajmuje się sprawami administracyjno-biurowymi m.in. obsługą i organizacją pracy biura, przygotowywaniem dokumentacji, raportów, zestawień oraz obiegiem korespondencji. Odpowiada również za kontakty z agencjami reklamowymi.

Kierownik ds. Marketingu

Nazywany także marketing managerem, odpowiada za rozwój strategii marketingowych i cenowych firmy, prowadzących do uzyskiwania maksymalnych zysków przez firmę przy jednoczesnym uzyskaniu zadowolenia klienta. Do jego kompetencji należy także kierowanie zespołem marketingowym, współpraca z kierownikami innych działów przedsiębiorstwa, a także firmami outsourcingowym np. agencje reklamowe oraz tworzenie i wdrażanie planów firmy związanych z komunikacją, promocją oraz dystrybucją towarów i usług.

Młodszy specjalista ds. Marketingu

W zakres obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku wchodzi współprojektowanie i uczestniczenie we wdrażaniu produktów promocyjno-reklamowych firmy na rynek. Zajmuje się również redagowaniem materiałów promocyjnych przeznaczonych do dystrybucji internetowej, prowadzeniem fanpage’ów oraz profili na serwisach społecznościowych. Musi być zorientowany w bieżącej sytuacji rynkowej oraz wiedzieć jakie potrzeby mają konsumenci w zakresie produktów i usług oferowanych przez firmę.

Product Manager

Odpowiada za pozyskiwanie informacji o klientach i ich potrzebach, opracowanie pomysłu stworzenia nowych produktów. Musi analizować sytuację rynkową i reagować na pojawiające się nowe trendy. Opracowuje plan sprzedaży oraz sposoby rozwiązania problemów w zarządzaniu produktem. Jest w pełni odpowiedzialny za przyjęcie albo odrzucenie oferowanych produktów lub usług.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25526 )
Array ( [docId] => 25526 )

Array ( [docId] => 25526 )