Guerilla marketing
Marketing partyzancki korzystając z niekonwencjonalnych technik marketingowych pozwala małym przedsiębiorstwom na konkurowanie z dużymi firmami. Techniki i metody, z których korzysta, zależą od grupy docelowej, jednak skupia się na minimalnych wydatkach poniesionych na reklamę. Ten sposób marketingu zakłada, że przedsięwzięcie ma być skuteczne, co niekoniecznie oznacza, że potrzeba na jego realizację znacznych środków. Stosuje się np.: napisy na murach lub wlepki w środkach komunikacji miejskiej, koszulki z logo firmy. Takie działanie sprawia, że odbiorca ma kontakt z reklamą, nawet, kiedy unika tradycyjnych mediów komunikacyjnych jak np. telewizja i gazety.
Jako tania metoda wymaga dużego zaangażowania i znajomości psychologii, także wyobraźnia i podejście niekonwencjonalne są w nim ważne. Często skupia się on nie tyle na konkurencji, ile na współpracy z innymi przedsiębiorstwami na zasadzie obopólnych korzyści. Poza środkami niekonwencjonalnymi obfituje także w niecodzienne treści jak np. drastyczne sceny. Przykładem takich działań, była np. kampania na rzecz niezabijania zwierząt dla futra zawierająca zdjęcia obdartych ze skóry zwierząt.
Takie działania sprawiają, że podobnie jak w marketingu wirusowym, informacje o firmie i jej działaniach rozprzestrzeniają się z pomocą potencjalnych i obecnych klientów.