Rozpoznawalność
Aby firma stała się rozpoznawalna, musi zacząć mówić o sobie, swojej działalności i oferowanych przez siebie produktach bądź usługach. Dzięki działaniom PR zaczniesz komunikować się z klientami za pomocą różnego rodzaju mediów.
Informacje opublikowane na łamach gazet, banery reklamowe na mieście, rozdawane ulotki, akcje promocyjne i inne działania reklamowo-sprzedażowe sprawią, że o Twojej firmie będzie się rozmawiało. Klienci, w mniejszych lub większych stopniu, będą świadomi istnienia marki na rynku.
Dodatkowo obecność w serwisach społecznościowych takich, jak Facebook i Twitter, czy prowadzenie firmowego bloga zapewnią bezpośrednią komunikację na linii firma-klient.
Odróżnienie od konkurencji
Działania public relations są dostosowane do Ciebie, profilu, celów oraz możliwości Twojej firmy, a przez nietypowe eventy, ciekawie zaprojektowane logo czy logotyp, nośne hasła promocyjne, sponsoring, patronaty podkreślają indywidualność przedsiębiorstwa.
Obecność w mediach
Public relations inicjuje i buduje współpracę z mediami, które są nośnikiem informacji o Twojej firmie. PR poprzez organizację briefingów i konferencji prasowych, przesyłanie informacji i materiałów prasowych, prowadzenie biura prasowego on-line itp. pozwoli utrzymać kontakt ze środkami masowego przekazu i zapewni Ci w nich stałą obecność.