Public Relations - jakie daje korzyści dla firmy

Autor: Stwora Sylwia
Data: 30-05-2012 r.

Współcześnie firma, która nie ma dobrego wizerunku, nie wyróżnia się na tle innych przedsiębiorstw, nie jest rozpoznawalna wśród potencjalnych klientów lub nie można jej znaleźć w Internecie oraz innych mediach, praktycznie nie ma prawa bytu. Anonimowość nie jest w modzie, dlatego tak ważne jest prowadzenie działań public relations. PR informuje odbiorców, kto stoi za danym produktem lub usługą.

Rozpoznawalność

Aby firma stała się rozpoznawalna, musi zacząć mówić o sobie, swojej działalności i oferowanych przez siebie produktach bądź usługach. Dzięki działaniom PR zaczniesz komunikować się z klientami za pomocą różnego rodzaju mediów.

Informacje opublikowane na łamach gazet, banery reklamowe na mieście, rozdawane ulotki, akcje promocyjne i inne działania reklamowo-sprzedażowe sprawią, że o Twojej firmie będzie się rozmawiało. Klienci, w mniejszych lub większych stopniu, będą świadomi istnienia marki na rynku.

Dodatkowo obecność w serwisach społecznościowych takich, jak Facebook i Twitter, czy prowadzenie firmowego bloga zapewnią bezpośrednią komunikację na linii firma-klient.

Odróżnienie od konkurencji

Działania public relations są dostosowane do Ciebie, profilu, celów oraz możliwości Twojej firmy, a przez nietypowe eventy, ciekawie zaprojektowane logo czy logotyp, nośne hasła promocyjne, sponsoring, patronaty podkreślają indywidualność przedsiębiorstwa.

Obecność w mediach

Public relations inicjuje i buduje współpracę z mediami, które są nośnikiem informacji o Twojej firmie. PR poprzez organizację briefingów i konferencji prasowych, przesyłanie informacji i materiałów prasowych, prowadzenie biura prasowego on-line itp. pozwoli utrzymać kontakt ze środkami masowego przekazu i zapewni Ci w nich stałą obecność.

 

Pozytywny wizerunek i wiarygodność

Celem działań PR jest zbliżenie firmy do odbiorcy, tak aby nabrał on wystarczającego przekonania do przedsiębiorstwa, wyrobił sobie o nim dobre zdanie. Public relations sprawia również wrażenie działań obiektywnych, przez co zwiększa zaufanie wobec przedsiębiorstwa na tyle, aby zakupić oferowane produkty lub usługi i być mu wiernym.

Wysiłki podejmowane w ramach public relations dążące do przystosowania oferty do potrzeb i wymagań klienta sprawią, że firma będzie wiarygodna w swoich poczynaniach.

Dobra opinia w mediach i wśród klientów często jest w stanie zwalczyć negatywne lub kryzysowe sytuacje.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25517 )
Array ( [docId] => 25517 )