Czym jest Call Center

Autor: Woźniak Wojciech
Data: 19-06-2012 r.

Pierwsze call center zaczęły powstawać ponad trzydzieści lat temu, a ich dynamiczny rozwój w Polsce przypadł na okres lat 90. XX wieku. Wtedy rodzimi przedsiębiorcy zaczęli wykorzystywać powszechnie zachodnie sposoby zarządzania kontaktem z klientami.

Call center

Pomimo tylu lat od powstania idei call center, wciąż jest ono uważane za narzędzie marketingowe każdej nowoczesnej firmy. Jednak nie jest to jedynie narzędzie czysto marketingowe. To także centrum obsługi klientów, które pozwala szybko rozwiązywać problemy i udzielać odpowiedzi na pytania. Podstawowym założeniem call center jest wypracowanie i umacnianie relacji z klientami. Dzięki systemom identyfikacji klientów pracownik może opracowywać strategię indywidualną dla każdego z nich, która pozwala wypracować maksymalne korzyści dla obu stron.

Call center spełnia także takie zadania jak:

  • obsługa kontaktów biznesowych przy użyciu metod teleinformatycznych
  • zajmowanie się procesami pośrednimi
  • pozyskiwanie nowych partnerów oraz klientów dla przedsiębiorstwa
  • przygotowywanie indywidualnej oferty dla klienta
  • tworzenie kampanii telemarketingowych
  • obsługiwanie infolinii
  • zarządzanie bazami danych
  • realizowanie kampanii reklamowych w mediach
  • zarządzanie programami lojalnościowymi
  • analizowanie efektywności prowadzonych kampanii reklamowych

Call center spełnia istotną funkcję w każdym nowoczesnym przedsiębiorstwie. Biorąc pod uwagę prędkość rozwoju technologii teleinformatycznych i możliwości kontaktu z klientem, które oferuje można dojść do wniosku, że call center już zawsze będzie obecne w nowoczesnych firmach. I to nie tylko jako doskonałe narzędzie marketingowe, ale także centrum zacieśniające relację z klientami gwarantujące jednocześnie ogromną oszczędność finansów oraz czasu przedsiębiorstwa. Call center pozwalają wypracować istotną przewagę nad konkurencją, która będzie ograniczała swoje działania w tym zakresie.

Woźniak Wojciech

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25862 )
Array ( [docId] => 25862 )

Array ( [docId] => 25862 )