Klienci LOHAS – za co są skłonni więcej zapłacić firmie

Data: 25-12-2012 r.

LOHASi, to klienci, którym zależy m.in. na własnym zdrowiu, życiu w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju oraz na etycznym handlu i sprawiedliwości społecznej. Nie szczędzą pieniędzy na „zdrową” ofertę dostrzegających ich potrzeby firm.

Produkty, jakimi są zainteresowani i w jakie inwestują klienci typu LOHAS, obejmują praktycznie wszystkie kategorie dóbr konsumpcyjnych oferowanych na rynku przez firmy. Klienci ci są za nie skłonni zapłacić – w zależności od kraju i produktu – średnio nawet 20-50 proc. więcej, niż za „zwykłe” wyroby, według badań Natural Marketing Institute oraz TNS OBOP.

Na co i ile wydają

Klienci z grupy LOHAS stawiają na firmy, które oferują dobra konsumpcyjne najwyższej jakości, wykonane z najwyższą starannością – etycznie i ekologicznie. Dla nich „mniej, to więcej”. Co to oznacza? Że wydają więcej pieniędzy, ale kupują mniej – np. zamiast 20 zł za kawę sprowadzaną z Kenii, płacą 45 zł, jeśli na opakowaniu znajduje się symbol „Fair Trade” (uczciwego handlu). Warunek – wytworzenie i dostarczenie danego produktu lub usługi musi odbywać się z poszanowaniem zasad równości społecznej, sprawiedliwego, przejrzystego i zrównoważonego handlu (np. firmy nie mogą wyzyskiwać zatrudnionych, ale powinny płacić godziwe wynagrodzenie, nie mogą wykorzystywać do pracy nieletnich, firmowa polityka gospodarowania odpadami musi uwzględniać aspekty ekologiczne etc.).

„Żywnościomila”

Ważna dla klientów LOHAS jest np. „żywnościomila” – odległość, jaką przebywa pożywienie, zanim trafi na talerz, dzięki czemu może zawierać mniej środków konserwujących i mniej opakowań, co wpływa korzystanie na liczbę odpadów. Dlatego w Polsce LOHASi kupują polską żywność wyprodukowana przez polskie firmy, a np. podczas wakacji we Florencji – Włoską, by zredukować także do minimum transport, a tym samym emisję spalin. Klienci ci wspierają tym samym lokalne firmy.

Filozofia zakupowa klientów LOHAS

LOHASi kupują w rozsądnych, niezbędnych ilościach, to czego aktualnie potrzebują i są w stanie skonsumować. Wybierają te dobra, które ich zdaniem są warte zakupu, zwykle firm z wyższej półki. Nie wymagają od siebie, ani otoczenia, rezygnacji z luksusu – przeciwnie. Namawiają jednak do odpowiedzialnego korzystania z kurczących się zasobów globu.

Wybierane produkty i usługi

Do kategorii dóbr szczególnie istotnych dla klientów LOHAS, należą głównie:

  • pożywienie i napoje (ekologiczne lub organiczne, pochodzące od lokalnych firm),
  • alternatywna/naturalna medycyna, profilaktyka medyczna (w tym: naturopatia, homeopatia, medycyna chińska etc.),
  • kosmetyki służące pielęgnacji osobistej wyprodukowane na bazie organicznych i naturalnych składników,
  • nietoksyczne substancje czyszczące (np. na bazie octu),
  • energooszczędne urządzenia elektroniczne oraz RTV i AGD (np. energooszczędne telewizory, przyjazne dla ozonu lodówki, ekologiczne pralki czy zmywarki itd.),
  • alternatywne źródła energii (od lamp solarnych po żarówki energooszczędne),
  • ekologiczne/zielone domy i budynki (wykorzystujące nowoczesne systemy – od oszczędzania energii czy wody, po przydomowe kompostownie i odrębne kosze do segregacji śmieci); zielona architektura,
  • ekologiczne środki transportu (samochody z napędem hybrydowym, elektryczne, komunikacja publiczna lub rowery),
  • ekoturystyka,
  • publikacje (książki, czasopisma) z zakresu samorozwoju, równowadze umysłu, ciała i duszy, holistycznemu podejściu do zdrowia, ruchom typu New Age etc.
  • zrównoważone inwestycje.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25866 )
Array ( [docId] => 25866 )

Array ( [docId] => 25866 )