O co chodzi z tą konwersją w reklamie

Data: 25-12-2012 r.

Jak się mierzy skuteczność kampanii reklamowych w internecie. Tu króluje termin „konwersja”. O co tu chodzi i co znaczą magiczne skróty CPA, CTR, CPC itd. O tym w tzw. pigułce poniżej.

W e-marketingu popularnym terminem jest tzw. konwersja, która polega na uzyskaniu pożądanej przez zleceniodawcę aktywności końcowych użytkowników. W przypadku działań w sieci wyróżnia się szereg czynności, które można uznać za pożądane. Może to być m.in.: kliknięcie w banner, wyświetlenie reklamy, zwiększenie ruchu na stronie (wzrost odwiedzin witryny), pozyskanie nowych użytkowników, rejestracja nowych klientów, pobranie pliku, tzw. leady (zgłoszenia), faktyczna sprzedaż towaru itd. – w zależności od strategicznych celów kampanii reklamowej.

Podstawowe wskaźniki

Uzyskanie pożądanej konwersji, to jedno. Jednak jak dokładnie zmierzyć skuteczność wykupionej kampanii reklamowej? Tu do pomocy mamy różnego rodzaju wskaźnik. Do najbardziej popularnych, wg których z klientami rozliczają się np. agencje reklamowe/interaktywne i inne podmioty oferujące podobne usługi, należą:

  • CPA – koszt akcji (z ang. cost per action/zwany także CPO, tj. cost per operation, CPS – cost per sale czy CPL – cost per lead); jego wartość wskazuje ile kosztuje pozyskanie jednej pożądanej akcji, zdefiniowanej przez reklamodawcę; modele CPA wkraczają w obszar tzw. usability (użyteczności), w którym o sukcesie decyduje nie tylko prawidłowo przeprowadzona akcja reklamowa ale również funkcjonalność strony zleceniodawcy, sposób prezentacji oferty, dostępność produktów i szereg innych czynników;

  • CPC – koszt kliknięcia (a ang. cost per click) – jest ceną za jaką kupuje się jedno kliknięcie (gł. odnosi się do akcji nastawionych na linki sponsorowane, w reklamach bannerowych i mailingach;
  • CTR – wskaźnik „klikalności” (clickt hrough rate) oznacza procentowy stosunek kliknięć np. w reklamę w stosunku do jej wyświetleń; jest stosowany gł. do oceny skuteczności reklam bannerowych i kampanii w wyszukiwarkach internetowych;
  • wskaźnik odrzuceń (bounce rate) – to odsetek wizyt zakończonych jedną odsłoną; zwykle służy do oceny jakości wygenerowanego ruchu z każdego typu akcji reklamowej oraz do wejść bezpośrednich/z naturalnych wyników wyszukiwania; im użytkownicy dłużej pozostają na stronie, tym bardziej prawdopodobne, że dokonają zakupu; alternatywnie do bounce rate można mierzyć długość w jednostkach czasu lub liczbie odsłon;
  • wskaźnik otwarcia (open ratio) – jest stosowany w e-mail marketingu; stanowi odsetek otwartych mailingów, wobec liczby wysłanej korespondencji.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • Buszan Suchecka Orłowski Adwokat Radcowie Prawni Sp.p.

    ul. Armii Krajowej 22/2, 81-849 Sopot

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • KANCELARIA ADWOKACKA Adwokat Michał Gajda

    ul. Księcia Bogusława X 1/3, 70-440 Szczecin

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 25867 )
Array ( [docId] => 25867 )

Array ( [docId] => 25867 )