Mitsubishi Colt

Kategoria: Autosegment B
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 30-06-2012 r.

Mitsubishi Colt to auto segmentu B, zaliczane do klasy małych. I generacja zadebiutowała w 1978 roku i do 1993 roku różne generacje Colta były autami segmentu C, spokrewnionymi z modelem Lancer. W 2004 roku zadebiutował Mitsubishi Colt VI generacji, jako mały hatchback, kształtem i proporcjami podobny do małych minivanów. W 2008 roku w sprzedaży pojawiła się aktualna, VII generacja modelu Colt.

Mitsubishi Colt, to auto o bogatej historii. Pierwsza generacja zadebiutowała w 1978 roku i wytwarzano ją do 1984 roku. Kolejne generacje Colta wytwarzano w latach: II 1984-1988, III 1988-1992, IV 1992-1996, V 1996-2003. Do V generacji włącznie, Mitsubishi Colt był kompaktowym hatchbackiem segmentu C, czyli klasy niższej średnie, zaś jego odmianą sedan były modele Lancer i Mirage. W 2004 roku Colt VI generacji pojawił się w nowym wcieleniu, jako auto segmentu B, będące konkurencją dla małych vanów typu Nissan Note czy Honda Jazz. W 2008 roku pojawiła się zmodernizowana VII generacja Colta, występująca w odmianach hatchback 3 i 5-drzwiowy oraz cabrio. Inni rynkowi konkurenci Colta, to m.in. VW Polo, Opel Corsa, Renault Clio, Ford Fiesta, Seat Ibiza, Peugeot 207 a teraz nowy 208, Citroen C3, Toyota Yaris, Nissan Micra, Skoda Fabia, Fiat Punto Evo/Grande Punto, Kia Rio oraz Hyundai i20.

Właściciele Coltów chwalą sobie dobre silniki auta, dobrą ergonomię i ilość miejsca w kabinie. Minusem Colta jest według niektórych źródeł spore zużycie paliwa oraz zbyt słabe wyciszenie kabiny pasażerskiej. Drogi jest także autoryzowany serwis marki, choć auto do awaryjnych raczej nie należy. Mitsubishi Colt nie jest też autem szczególnie urodziwym, choć na pewno praktycznym i właściciele nie powinni być rozczarowani wyborem.

Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Mitsubishi Colta w 3-drzwiowej bazowej odmianie Inform z silnikiem benzynowym 1.1 75 KM, dysponować trzeba kwotą 32 990 zł. Lepiej wyposażona wersja Invite z 5-drzwiowym nadwoziem i silnikiem benzynowym 1.3 95 KM kosztuje 38 900 zł, zaś z automatem 40 490 zł. Najdroższa, sportowa odmiana Ralliart z silnikiem benzynowym 1.5 150 KM T kosztuje w promocji 66 500 zł.

Ceny używanych Coltów VI generacji z 2005 roku kosztują od ok. 16 tys. zł, 4–latki z 2008 roku osiągają ceny ok. 20 tys. zł. Młodsze egzemplarze z lat 2009-2010 kosztują od 25 tys. zł wzwyż, przy czym wszystko zależy od wersji, przebiegu i stanu auta.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl


Zobacz także:

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27434 )
Array ( [docId] => 27434 )