Nissan Micra

Kategoria: Autosegment B
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 30-06-2012 r.

Nissan Micra to szczególnie lubiane przez panie auto segmentu B, zaliczane do klasy aut małych. Pierwsza Micra pojawiła się w sprzedaży jeszcze w latach 80-tych i w Japonii nosiła nazwę March. Micra to rywal Toyoty Yaris i innych małych aut. Od 2010 roku w salonach sprzedaży dostępna jest IV już generacja Micry.

Nissan Micra to jeden z najlepiej sprzedających się modeli japońskiej marki. Pierwsza Micra wytwarzana była w latach 1982-1992, zaś Micra II w latach 1992-2002. Lata 2003-2010 to czas produkcji popularnej i w Polsce Micry III noszącej symbol K12, bardzo podobającej się kobietom i poszukiwanej na rynku wtórnym. W 2010 roku w salonach pojawiła się nowa Micra IV generacji, może już nie tak odważnie zaprojektowana jak III generacja, jednak także ładna i mogąca się podobać.

Nissan Micra to rynkowy konkurent takich aut, jak: Toyota Yaris, Opel Corsa, Renault Clio, Ford Fiesta, Seat Ibiza, Peugeot 207 a teraz nowy 208, Citroen C3, Honda Jazz, Skoda Fabia, Fiat Punto Evo/Grande Punto, Kia Rio oraz Hyundai i20.

Do zalet modelu zaliczyć można dobrą widoczność i ergonomię oraz dobre silniki benzynowe Nissana. Właściciele skarżą się na przeciętne wykonanie aut z lat 2003-2010 produkowanych w Wielkiej Brytanii oraz na silniki diesla 1.5 dCI pochodzące od współpracującego z Nissanem francuskiego Renault.

 

Żeby stać się w Polsce właścicielem nowej Micry z pięciodrzwiowym nadwoziem, w bazowej wersji Visia z silnikiem benzynowym 1.2 80 KM, trzeba zapłacić 39 990 zł, zaś w promocji auto można kupić za 33 590 zł. Lepiej wyposażona odmiana Acenta z oszczędny, nowoczesnym silnikiem benzynowym 1.2 98 KM DIG-S kosztuje 47 490 zł w promocyjnej cenie. Odmiana Style Edition z silnikiem benzynowym 1.2 80 KM kosztuje 43 390 zł, zaś w promocji 36 900 zł. W wersji z silnikiem wysokoprężnym Micra IV generacji na razie nie jest dostępna.

Ceny używanych Nissanów Micra III generacji, czyli tych najbardziej podobających się paniom, produkowanych w latach 2002-2010 zaczynają się od ok. 10 tys. zł za auta z początków produkcji. Młodsze egzemplarze z 2008 roku można nabyć za ok. 20 tys. zł. Kwota ok. 15 tys. zł powinna wystarczyć na zakup auta z lat 2005-2006. Dużo egzemplarzy pochodzi z indywidualnego importu i ma burzliwą przeszłość.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 27408 )
Array ( [docId] => 27408 )

Array ( [docId] => 27408 )