Peugeot iOn, podobnie jak jego japońsko-francuscy bracia Citroen C-Zero i Mitsubishi i-MiEV, jest produkowany jest w fabryce Mitsubishi w japońskiej Mizushimie. Elektryczny silnik tego małego miejskiego auta umieszczony jest centralnie, a moc na koła tylne przekazywana jest a pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów. Maksymalny zasięg małego Peugeota wynosi około 150 kilometrów, co wynika z zastosowania elektrycznego źródła napędu. Peugeot iOn zasilany jest 88 akumulatorami litowo-jonowymi, które umieszczono pod podłogą. Zastosowanie takiego rozwiązania, pozwoliło obniżyć środek ciężkości auta. Moc maksymalna silnika zastosowanego w Peugeocie iOn i jego braciach Citroenie C-Zero oraz Mitsubishi i-MIEV to 66 KM, zaś maksymalny moment obrotowy wynosi 189 Nm i jest dostępny już przy niskich obrotach.
Peugeot iOn oraz jego krewniacy Citroen C-Zero i Mitsubishi i-MiEV, to auta popularne szczególnie w Kanadzie oraz w USA, gdzie jest duża moda na ekologię i alternatywne źródła napędu, zaś klienci zachęcania są dopłatami państwowymi, jeśli zdecydują o zakupie auta elektrycznego. Na Starym Kontynencie jednak także spotyka się coraz więcej hybryd oraz aut elektrycznych. Aktualnie, z uwagi na wielkość, specyfikę oraz parę jeszcze innych czynników, jedynymi konkurentami rynkowymi Peugeota iOn, są Citroena C-Zero oraz Mitsubishi iMIEV.