Pierwsza Cordoba z lat 1993-1999 i wersja po face liftingu z lat 1999-2002, wytwarzane były w wersjach sedan 4d i 2d (odmiana zwana coupe) oraz kombi. Cordoba to auto spokrewnione oprócz Ibizy, także z Volkswagenem Polo Classic i Polo Variant z lat 90. XX wieku. Cordoba i Polo Classic produkowane były w tej samej fabryce Seata w Hiszpanii i miały nawet taki sam zestaw wskaźników i kokpit. Rynkowym następcą Cordoby, której produkcja zakończona została w 2009 roku, stał się Seat Ibiza ST, czyli kombi.
Główne zalety Seata Cordoby, to dobre, pewne prowadzenie, korzystne ceny na tle konkurencji, dobra ergonomia oraz łatwa obsługa, dobra wentylacja i ogrzewanie a także pakowny bagażnik liczący 485 litrów, który wydaje się większy niż w niejednym sedanie o dwie klasy większym. A w końcu to tylko mała Ibiza w wersji sedan. Krytykę użytkowników zbiera natomiast twarde resorowanie, bardzo przeciętna jakość wykonania i podatne na zarysowania plastiki, mała ilość miejsca wewnątrz, szczególnie z tyłu oraz słabe wyciszenie. Cordoba, to auto nie pozbawione wad, jednak mające swój charakter.