Poprzednik Splasha, Suzuki WagonR+, wytwarzany był na Węgrzech w latach 2000-2008. W 2008 roku zadebiutował następca WagonR+, model Splash. Podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji, Suzuki Splash i Opel Agila II, to auta bliźniacze, różniące się niemal detalami. We wnętrzu Splasha siedzi się wygodnie, szczególnie z przodu. Na pochwałę zasługuje bagażnik. Dostęp do niego jest nieco utrudniony, gdyż tylna klapa unosi się na za małą wysokość. Pojemność bagażnika jest jednak całkiem przyzwoita, zaś kształty regularne, a po złożeniu tylnej kanapy powstaje płaska podłoga.
Zalety Suzuki Splash, to według użytkowników modelu dobry stosunek jakości do ceny auta oraz dobry układ jezdny. Minus wskazywany przez użytkowników, to mało precyzyjne skrzynie biegów. Najwięksi rynkowi rywale Suzuki Splash, to m.in.: Opel Agila, Opel Corsa, Renault Clio, Fordy Fiesta Fusiony, Seat Ibiza, Peugeot 207 a teraz nowy 208, Toyota Yaris, Honda Jazz, Skoda Fabia, Fiat Punto Evo/Grande Punto, Suzuki Swift, Kia Rio oraz Hyundai i20.