Toyota Yaris

Kategoria: Autosegment B
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 30-06-2012 r.

Toyota Yaris to od lat jeden z liderów sprzedaży w segmencie B, czyli w klasie aut małych. Pierwsza generacja Yarisa, zaprezentowana została w 2009 roku jako następca udanego modelu Starlet, słynącego z bezawaryjności. W 2011 roku zadebiutowała na rynku Toyota Yaris III generacji, od razu stając się bestsellerem.

Toyota Yaris to rynkowy konkurent takich aut, jak: Nissan Micra, Opel Corsa, Renault Clio, Ford Fiesta, Seat Ibiza, Peugeot 207 a teraz nowy 208, Citroen C3, Honda Jazz, Skoda Fabia, Fiat Punto Evo/Grande Punto, Kia Rio oraz Hyundai i20. Pierwsza generacja Yarisa wytwarzana w latach 1999-2005 otrzymała nawet tytuł Samochód Roku 2000. Kolejna II generacja Yarisa, wytwarzana w latach 2005-2011 okazała się nie mniejszym sukcesem i obie generacje sprzedały się w liczbie ponad 3 milionów sztuk na całym świecie.

III generacja Yarisa pojawiła się w salonach sprzedaży jesienią 2011 roku i zainteresowanie modelem jest duże. Do zalet Toyoty Yaris zaliczyć można dobrą ergonomię oraz dużą ilość miejsca, jaką auto zapewnia podróżującym i kierowcy. Użytkownicy narzekają na przeciętną jakość materiałów we wnętrzu, słabe wyciszenie oraz na mało precyzyjne skrzynie biegów. Plusem może być niska utrata wartości z uwagi na duży prestiż marki i panujący mit o niezawodności aut japońskich.

Żeby stać się w Polsce właścicielem nowej Toyoty Yaris w bazowej odmianie Terra z silnikiem benzynowym 1.0 69 KM i nadwoziem trzydrzwiowym, dysponować trzeba kwotą 39 900 zł, zaś w wersji pięciodrzwiowej 41 700 zł. W bogatszej wersji Luna z silnikiem diesla 1.4 90 KM D4D 5-drzwiowy Yaris kosztuje 63 800 zł, zaś w wersji Sol z silnikiem benzynowym 1.3 99 KM 54 400 zł.

Ceny używanych Yarisów I generacji z lat 2000-2001 zaczynają się od ok. 8,5 tys. zł. Warto jednak pamiętać, że dużo aut służyło we flotach aut służbowych oraz w ośrodkach szkolenia kierowców jako tzw. „L-ki”. Podobnie było z Yarisem II generacji, którego ceny zaczynają się od ok. 20 tys. zł za auta z 2006 roku. Młodsze egzemplarze z 2011 roku potrafią kosztować tyle co nowe auto III generacji, czyli nawet ponad 40 tys. zł.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27441 )
Array ( [docId] => 27441 )