Pierwsza generacja Fiata Strady wytwarzana była w latach 1999-2001, a druga generacja to lata produkcji 2001-2004. Aktualna trzecia generacja Fiata Strady, znana także w Polsce, w ofercie włoskiego producenta dostępna jest od 2004 roku, zaś zaprojektował ją słynny włoski mistrz designu, jakim jest Giorgetto Giugiaro.
Głównym konkurentem rynkowym Fiata Strady jest przede wszystkim Dacia Logan Pick Up.
Jednak wyposażony w nadbudowę Fiat Strada, konkurować może z takimi lekkimi autami dostawczymi, jak: Skoda Praktik, Dacia Logan Pick Up Cargobox, francuskie bliźniaki Citroen Berlingo i Peugeot Partner, Renault Kangoo, Opel Combo, Volkswagen Caddy i Fiat Doblo. Podobnie jak konkurencja, Fiat Strada jest dobrą propozycją rynkową dla drobnych dostawców oraz dla tzw. małego biznesu, firm budowlanych i ogrodniczych, itp.
W Polsce nowy Fiat Strada Working z dwudrzwiową krótką kabiną i silnikiem wysokoprężnym 1.3 85 KM Multijet, kosztuje 55 379 złotych. Odmiana Trekking z dwudrzwiową krótką kabiną i silnikiem wysokoprężnym 1.3 85 KM Multijet, kosztuje 58 921 zł, zaś z długą kabiną dwudrzwiową 61 283 zł. Odmiana Adventure z silnikiem 1.3 Multijet 85 KM i długą kabiną kosztuje 67 187 zł, zaś z podwójną kabiną czterodrzwiową 70 729 zł. Z kolei czterodrzwiowa odmiana Working 1.3 85 KM Multijet to wydatek rzędu 60 102 złote.
Używanych Fiatów Strada jest w Polsce niewiele z racji małej popularności modelu. Ośmioletni Fiata Strada z 2004 z silnikiem diesla wyceniony został na 13 600 zł, siedmioletnie auto z 2005 roku kosztuje 15 900 zł, zaś pięcioletni egzemplarz z 2007 roku kosztuje 24 tys. złotych.
oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl
Zobacz także:
Peugeot Partner