Od 2006 roku w ofercie włoskiego producenta Iveco, powiązanego z koncernem FIAT, dostępna jest czwarta już generacja modelu Daily w różnych odmianach. Iveco Daily to bardzo popularne w Europie i nie tylko auto dostawcze, a właściwie cała rodzina aut, od minibusów i autobusów, przez furgony o mniejszej lub większej ładowności, po podwozia do zabudowy oraz różne wersje specjalistyczne. Pierwsza generacja Iveco Daily wytwarzana była w latach 1978-1990, druga 1990-2000, trzecia 2000-2006, zaś aktualne, czwarte już wcielenie modelu, dostępne jest w sprzedaży od 2006 roku.
Główni konkurenci rynkowi Iveco Daily, to: Volkswagen Crafter, Mercedes Sprinter, Ford Transit, Renault Master, Fiat Ducato, Citroen Jumper, Peugeot Boxer oraz Opel Movano, a także lekkie ciężarówki jak Toyota Dyna, Nissan Cabstar czy Kia K2900.
Nowy Iveco Daily w wersji 35S13 z silnikiem wysokoprężnym 2.3 126 KM, z nadwoziem typu rama pod zabudowę o długości do 4,5 metra, o masie całkowitej 3500 kg, to wydatek rzędu 90 897 zł brutto. Odmiana 35S13V furgon blaszak max, z silnikiem diesla 2.3 126 KM, to wydatek rzędu 105 657 złotych brutto, zaś odmiana 35C15V furgon 15,6 m³ z silnikiem wysokoprężnym 2.3 126 KM, to koszt 135 800 zł brutto.
Ceny używanych 10-letnich Iveco Daily z 2002 roku, zaczynają się już od 16 tys. złotych, jednak najdroższe egzemplarze dostawcze i ciężarowe, wyceniane są nawet na ok. 42 tys. złotych. Cena używanego auta dostawczego lub dostawczo-osobowego, w dużej mierze zależy od wersji i wyposażenia danego auta, a także jego stanu technicznego i przebiegu. Pięcioletnie Iveco Daily z 2007 roku, wyceniane są na kwoty od 28 do nawet ok. 80 tys. złotych, w zależności od wersji auta.
oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl