Ćwiczenia callanetics

Kategoria: Sport
Autor: Stwora Sylwia
Data: 01-05-2012 r.

Chciałabyś wysmuklić newralgiczne partie ciała? Na długi czas pozbyć się tłuszczu z bioder, brzucha, ud i pośladków, a jednocześnie poprawić swoje samopoczucie? Należysz do grona osób konsekwentnych i wytrzymałych? Poświęć swój czas na zajęcia callanetics.

Autorką programu ćwiczeń pozwalających na wzmocnienie oraz wyszczuplenie ramion, pleców, nóg oraz skorygowanie i ujędrnienie talii, brzucha i pośladków jest Callan Pincne. Amerykanka urodziła się z deformacją stawów biodrowych, co przyczyniło się do powstania problemów z kręgosłupem oraz nogami. Plecy wyraźnie się zaokrągliły, a kończyny dolne wykrzywiły.

Chęć pozbycia się przykrych dolegliwości zaowocowała powstaniem specjalnego programu ćwiczeń korygujących, a przy okazji również poprawiających rzeźbę ciała. O stopniu intensywności treningu callanetics świadczy fakt, że godzina tych zajęć daje takie same rezultaty, jak prawie 20 godzin aerobicu, dlatego na początku przygody z tą formą aktywności fizycznej nie należy przesadzać.

Powinnaś zacząć od dwóch treningów tygodniowo i stopniowo zwiększać częstotliwość, aż będziesz ćwiczyć codziennie.

Aby callanetics przyniósł pożądane rezultaty musisz pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Po pierwsze musisz zachowywać kolejność wykonywanych ćwiczeń. Po drugie podczas ćwiczeń liczy się właściwe ułożenie ciała. Niebagatelne znaczenie mają tu również odpowiednie ruchy ciała, liczba oraz czas powtórzeń i właściwy sposób oddychania – wdech powietrza nosem, wydech ustami.

 

Prawidłowo przeprowadzony trening callanetics rozpoczyna się od rozgrzewki, następnie wykonywane są ćwiczenia na brzuch, ćwiczenia na nogi, dalej na biodra. Zajęcia kończy stretching, czyli ćwiczenia rozciągające. Wykonywane ruchy są krótkie, dynamiczne, a ćwiczenia powtarzane wielokrotnie np. 20 razy skłony w przód (stań wyprostowana w lekkim rozkroku, ręce unieś do góry, a następnie zrób skłon w przód, dotknij rękami podłogi, ale nie zginaj nóg w kolanach).

Pierwsze efekty w postaci zmniejszenia obwodów newralgicznych partii ciała i ujędrnienia skóry, a także mocniejszych mięśni pleców i Kegla zauważysz po dwóch tygodniach regularnych treningów o długości 45-60 minut.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 27968 )
Array ( [docId] => 27968 )

Array ( [docId] => 27968 )