Ćwiczenia przed telewizorem

Kategoria: Sport
Autor: Stwora Sylwia
Data: 27-04-2012 r.

Średnio na oglądanie telewizji poświęcamy nawet 4 godziny dziennie z nie zawsze zdrowymi przekąskami lub napojami w ręce. Nie ma się czym chwalić, bo w ten sposób pracujemy na nadwagę, a także uciążliwe bóle stawów i kręgosłupa. Warto wykorzystać te godziny przed ekranem telewizora i wykonaj kilka prostych ćwiczeń.

Na strychu, w piwnicy lub w kącie Twojego pokoju leży dawno nieużywany stepper lub rowerek stacjonarny? Ustaw sprzęt sportowy pomieszczeniu, w którym znajduje się telewizor na wprost odbiornika. Jazda na rowerze czy chodzenie w miejscu nie będzie Ci uniemożliwiać oglądania filmu lub ulubionego programu telewizyjnego, a przy okazji w ciągu pół godziny pomoże spalić od 200 do nawet 600 kcal, w zależności od wagi, intensywności ćwiczeń, a w przypadku roweru również prędkości.

Masz ciężarki? Usiądź wygodnie na brzegu kanapy, weź w prawą dłoń urządzenie i wykonaj zgięcie ręki w łokciu, następnie zmień rękę. Zrób np. 5 serii po 10 powtórzeń na każdą rękę. Nie masz hantli? Wykorzystaj np. 1,5 litrowe butelki z wodą lub książki.

Możesz również zainwestować w drobny i niedrogi sprzęt sportowy np. dmuchaną piłkę fitness, gumę do ćwiczeń lub hula hop. Tymi sposobami połączysz przyjemne z pożytecznym, gdyż udowodniono, że nawet 10-15 minut dziennie poświęconych na aktywność fizyczną przynosi efekty w postaci poprawy sylwetki oraz kondycji.

 

W czasie przerwy na reklamę możesz wykonać ćwiczenia wymagające większego skupienia. Zacznij od wolnego marszu i stopniowo dodawaj kolejne elementy np. unoszenie kolan do klatki piersiowej, wykopy nóg, marsz na palcach lub uderzenia piętami o pośladki. Możesz też truchtać lub wykonać pajacyki.

Połóż się na podłodze (możesz podłożyć pod plecy koc lub ręcznik) i wykonaj 3 serie po 20 brzuszków. Połóż się na lewym boku, głowę podeprzyj lewą ręką (prawą połóż płasko przed sobą), lekko zegnij w kolanie lewą nogę, a prawą unieś do góry na około 50 centymetrów i z powrotem opuść, bez dotykania podłoża. Powtórz 15 razy i zmień bok. Możesz również oprzeć dłonie na oparciu krzesła i wykonać po 30 przysiadów w trzech seriach albo zrobić 10 pompek.

Pamiętaj, że do ćwiczeń przed telewizorem powinieneś się ograniczać jedynie przy naprawdę braku czasu na inny trening. Jednak dla Twojego zdrowia będzie lepiej wyłączyć odbiornik i wyjść na świeże powietrze, choćby na godzinny spacer.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 27963 )
Array ( [docId] => 27963 )

Array ( [docId] => 27963 )