Ćwiczenia przy biurku

Kategoria: Sport
Autor: Stwora Sylwia
Data: 11-05-2012 r.

Pracujesz po osiem albo i więcej godzin dziennie za biurkiem? Zwykle spędzasz ten czas w jednej pozycji? Pomiędzy godziną 13.00 a 14.00 zaczyna Cię dopadać senność, a kręgosłup daje niemiłosiernie znać o swoim istnieniu? Wykonaj kilka prostych ćwiczeń przy biurku, a odprężysz się, dotlenisz mięśnie, rozprostujesz i odzyskasz energię do dalszej pracy.

Przy biurku możesz wykonać mnóstwo prostych ćwiczeń. Siedząc możesz rozluźnić mięśnie karku poprzez wykonywanie krążeń głową lub jej pochylanie w przód, na bok i odchylanie do tyłu, a barki poprzez unoszenie i opuszczenie ramion lub unoszenie ich nad głowę, wnoszenie bokiem lub wymachy za siebie. Unieś wyprostowane w kolanach nogi pod biurkiem i wykonuj krążenie stopami.

Gdy siedzisz na krześle obrotowym, zostaw uniesione stopy, chwyć blat mebla i napnij mięśnie brzucha i zacznij się wolno odpychać od biurka aż pełnego wyprostu ramion, a najlepiej do momentu, gdy głowa znajdzie się pomiędzy ramionami, następnie powoli przyciągaj krzesło z powrotem aż brzuchem dotkniesz biurka.

Stojąc w lekkim rozkroku tyłem do krzesła wykonuj przysiady z tym, że nie pozwól pośladkom dotknąć mebla.

W celu rozciągnięcia kręgosłupa, zwłaszcza jego dolnej części siedząc w pozycji wyprostowanej na krześle załóż nogę na nogę. Wykonaj głęboki oddech, a przy wydechu skręć tułów tak, abyś mógł spojrzeć jak najdalej za siebie przez ramię, a ręką (przy odwracanym boku) przytrzymaj oparcie krzesła i pogłębiaj skręt. Staraj się utrzymać nieruchome biodra. Wytrzymaj w tej pozycji 10 sekund i zmień bok. Zadbaj też o pośladki. Siedząc napinaj i rozluźniaj ich mięśnie.

 

Możesz przynieść do pracy małe ciężarki i ćwiczyć przy ich pomocy przykładowo idąc do ksero lub do toalety. Trasa między Twoim biurkiem i tymi punktami może być również wykorzystana do wykonywania przysiadów lub marszu z unoszeniem kolan do klatki piersiowej lub wyprostowanych w kolanach nóg przed siebie.

Przerwa na papierosa? Zrób szybkim krokiem kilka rundek wokół biurowca. Możesz pozwolić sobie na dłuższą przerwę np. obiadową? Zadbaj o lekki posiłek np. kanapkę lub sałatkę, który zapakuj w pojemnik i wybierz się na spacer do pobliskiego parku. Maszeruj szybkim krokiem. Znajdź ławkę, zjedz posiłek i wróć również w szybkim tempie do biura. W ten sposób zrelaksujesz się, a przy okazji spalisz trochę kalorii. Musisz przemieścić się między piętrami? Wybierz schody zamiast windy.

Pamiętaj, że nawet odrobina ruchu wpłynie pozytywnie na Twoje samopoczucie, pozwoli nabrać ochoty do dalszej pracy i odciąży kręgosłup.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 27997 )
Array ( [docId] => 27997 )

Array ( [docId] => 27997 )