Czym jest Tae-Bo

Kategoria: Sport
Autor: Stwora Sylwia
Data: 08-05-2012 r.

Od dawna masz ochotę wyładować nagromadzoną w sobie złość i inne negatywne emocje? Chętnie popracowałabyś również nad kondycją i smuklejszą figurą? Wybierz się ma zajęcia łączące sobie sztuki walki i elementy fitness. Wypróbuj Tae-Bo.

Tae-Bo jest rodzajem zajęć fizycznych o bardzo wysokim stopniu intensywności, w którym połączone zostały elementy takich sztuk walki, jak karate, aikido, tai-chi, taekwondo oraz kickboxingu z ćwiczeniami wykonywanymi w czasie treningu fitness. Całość dopełnia rytmiczna muzyka.

Popularyzatorem nowego rodzaju zajęć sportowych stał się aktor znany choćby z filmu „Ostatni Skaut” czy „Lwie serce”, Billy Banks, który ma na swoim koncie m.in. siedmiokrotne mistrzostwo świata w karate w wadze ciężkiej oraz siódmy dan w taekwondo. Opracowany przez amerykańskiego gwiazdora program ćwiczeń stał się bazą do tworzenia treningów dla żołnierzy Stanów Zjednoczonych. Tae-Bo zalecany jest przede wszystkim osobom lubiącym ciężkie i systematyczne treningi.

Zajęcia łączące w sobie sztuki walki z fitnessem zwykle trwają 60 minut. Trening rozpoczyna rozgrzewka, zwykle w formie ćwiczeń rozciągających oraz aerobowych. Ma ona pobudzić i przygotować mięśnie, stawy i ścięgna do wzmożonej pracy. rozciąganie trwa godzinę.

Po około 5 minutach następuje przejście do głównej, niezwykle intensywnej fazy treningu. Składają się na nią serie uderzeń, ciosów, bloków, podskoków, wymachów, które angażują górną część ciała, przy równoczesnej i harmonijnej pracy nóg. Przykładowo stojąc w miejscu będziesz musiał wykonywać ciosy z dołu z ciężarkami na rękach lub nogach lub tzw. pajacyki z wyrzutem z przed klatki piersiowej sztangi. W czasie 20-45 minut następuje spalanie tłuszczu, poprawia kondycji oraz siły, a także wzmocnienie mięśni. Po tej fazie wzmożonych ćwiczeń następuje stopniowe zwalnianie tempa.

 

Na koniec zajęć odbywają się ćwiczenia rozciągające i wzmacniające.

Tae-Bo sprawi, że Twoje mięśnie będą mocniejsze, a tkanka tłuszczowa na ramionach, brzuchu, udach oraz pośladkach znacznie zmniejszy swoje rozmiary. Ponadto przez ten system ćwiczeń zyskasz pewność siebie.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 27980 )
Array ( [docId] => 27980 )

Array ( [docId] => 27980 )