Jakie ćwiczenia wykonywać w ramach porannej gimnastyki

Kategoria: Sport
Autor: Stwora Sylwia
Data: 26-04-2012 r.

Ranek zwykle zaczynasz niewyspany, w złym humorze, a pierwszą czynnością po opuszczeniu łóżka jest zaparzenie filiżanki mocnej kawy lub zapalenie papierosa w celu obudzenia organizmu? Spróbuj zmienić scenariusz i zamień używki na dziesięciominutową gimnastykę poranną. W ten sposób zyskasz energię i dobre samopoczucie na resztę dnia.

Podczas snu nasz organizm zwalnia tempo swojej pracy, odpoczywa oraz regeneruje siły po ciężkim dniu, dlatego celem porannych ćwiczeń jest fizyczne i psychiczne pobudzenie organizmu. Nie musisz od razu zrywać się z łóżka.

Zacznij gimnastykę jeszcze w pozycji leżącej od kilku głębokich oddechów i solidnego przeciągnięcia się. Następnie zadbaj o zastane mięśnie. Leżąc na plecach ugnij nogi w kolanach, a ręce ułóż wzdłuż tułowia. Podnieś głowę do góry i jednocześnie napnij mięśnie brzucha. Wytrzymaj w tej pozycji 3 sekundy i przejdź z powrotem do leżenia. Powtórz ćwiczenie 10 razy. Teraz lekko unieś wyprostowane nogi do góry i wykonaj kilka krążeń stóp w obie strony.

Kolejne ćwiczenie polega na przyciąganiu obu kolan do klatki piersiowej. Wytrzymaj 10 sekund, rozluźnij się i powtórz dwa razy. Potem przejdź do leżenia na brzuchu. Oprzyj tułów na przedramionach, unieś plecy do góry bez odrywania tułowia od podłoża, jak najmocniej ściągnij do tyłu łopatki i napnij mięśnie grzbietu. Powtórz 10 razy.

 

Usiądź na brzegu łóżka i wykonaj kilka powolnych obrotów głową, następnie przejdź do kilku skłonów głową do przodu i w tył. Powoli wstań z łóżka, stań w lekkim rozkroku i wykonaj kilka skłonów tułowia w przód i na boki. Zrób po 5 krążeń biodrami w prawą, a następnie 5 w lewą stronę.

Teraz rozciągnij nogi. W tym celu oprzyj prawą nogę na łóżku i na przemian zginaj i prostuj ją w kolanie, po 10 razy. Zmień nogę i powtórz ćwiczenie. Stań w lekkim rozkroku i wykonaj dwie serie po 15 półprzysiadów (kolana pod kątem 90 stopni). Na zakończenie zrób 10 luźnych podskoków obunóż.

Aby dobrze rozbudzić organizm poświęć na poranną gimnastykę co najmniej 5 minut.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 27956 )
Array ( [docId] => 27956 )

Array ( [docId] => 27956 )