Silnik elektryczny
To rozwiązanie sprawdza się w niewielkich samolotach, ale jednocześnie jest dość drogie. Jednak należy pamiętać, że silnik elektryczny to nie tylko sam motor. Należy dołożyć do niego jeszcze regulator. To dość ciężka rzecz, więc warto zaplanować miejsce, gdzie będziemy umieszczać akumulator, ponieważ wpływa to znacznie na wyważenie modelu. To właśnie powoduje, że samolot ma moc.
Warto pamiętać, żeby mieć przy sobie zawsze kilka naładowanych akumulatorów. Mają one różne pojemności i moce. Niektóre pakiety są bardzo nietrwałe, co powoduje, że niemal co sezon trzeba kupić nowy zapas, żeby móc cieszyć się lotem. To rozwiązanie jest jednak czyste i dość przejrzyste. Silnika elektrycznego nie trzeba regulować. Ponadto samolot napędzany takim silnikiem lata w zasadzie bezgłośnie.
Silnik spalinowy
Tego typu rozwiązanie jest zupełnie inne. Silnik benzynowy montuje się z przodu, jednak zanim to zrobimy należy go wyregulować, żeby pracował równo i nie gasł na niskich obrotach. Taki motor jest odporny na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych. Do latania potrzebujemy jedynie butelki z paliwem, żarki i rozrusznika.