Polskie prawo wymaga odpowiedniego rodzaju oświetlenia rowerzysty. Każdy jednoślad musi być wyposażony w lampki przednie i tylne. To z przodu powinno mieć białą barwę i ciągły strumień światła. Lampka zamontowana z tyłu pojazdu ma być koloru czerwonego. Dopuszcza się w tym przypadku światło migające. Oświetlony rowerzysta musi być widoczny z odległości 150 metrów. Dodatkowo każdy rower musi mieć jedno światło odblaskowe o barwie czerwonej zainstalowane z tyłu jednośladu.
Lampki do rowerów wyposażone w diody LED są obecnie najchętniej wybierane przez rowerzystów. Takie źródło oświetlenia bardzo wolno się zużywa i jest dość trwałe. Ich światło jest bardzo mocne, jednak nie wszystkie tego typu produkty są widoczne z zalecanej odległości 150 metrów, dlatego ważne, by sprawdzić ich zasięg przed kupnem. Dodatkowo światła diodowe są lekkie i można je zamocować niemal na każdym elemencie roweru. Popularyzacja tej technologii sprawia, że rowerowe lampki diodowe są stosunkowo tanie. Trzeba pamiętać, że takie lampki są zasilane przez baterie.