Konstrukcja samolotu biorącego udział w zawodach F3A
Modele do tego typu akrobacji mają unikalne kształty. Nie są to z pewnością konstrukcje, które można zobaczyć na normalnym lotnisku. Najczęściej taki samolot wykonany jest z balsy. To lekki materiał, który dobrze sprawdza się w takich maszynach, ponieważ waga jest bardzo ważna w tej klasie zawodów. Rozpiętość skrzydeł i długość modelu to ok. 2 metry. Waga z reguły nie przekracza 5 kg. Dodatkowo, taka konstrukcja musi być wyposażona w dobry silnik benzynowy.
Ważne jest, żeby było on wystarczająco dotarty i nie dławił się na niskich obrotach. Jego praca musi mieścić się w określonym przedziale głośności. Obecnie limit wynosi 94 dB. Ważne jest również pokrycie konstrukcji. Najlepiej użyć do tego celu folii modelarskiej termokurczliwej, ponieważ jest ona bardzo trwała.
Charakterystyka samolotu biorącego udział w zawodach F3A
Bardzo charakterystycznym elementem modeli zdalnie sterowanych, latających w zawodach F3A jest duża powierzchnia skrzydeł. Jest ona niezbędna, żeby wytworzyć dużą siłę nośną, bardzo potrzebną podczas wykonywania akrobacji. Dodatkowo takie modele muszą być obowiązkowo sterowane za pomocą lotek. Podczas wykonywania ewolucji sam ster kierunku nie wystarczy i trzeba posiłkować się tym elementem usterzenia samolotu.