Samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, żeby uzyskać wpis do rejestru po przekształceniu się w spółki prawa handlowego, rejestracji w KRS lub w ewidencji działalności gospodarczej, mają obowiązek przedstawić następujące dane i dokumenty przed organem rejestrowym:
- dane firmy, tj. nazwa lub imię i nazwisko (dla osób fizycznych), adres siedziby, adres miejsca świadczeń zdrowotnych,
- forma organizacyjno-prawna, tj. typ i rodzaj spółki,
- określenie rodzaju działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych,
- określenie przedsiębiorstwa wraz z wykazem jednostek lub komórek organizacyjnych, których działalność jest związana z udzielaniem świadczeń zdrowotnych,
- numer wpisu do KRS lub ewidencji działalności gospodarczej oraz numer REGON i NIP.
Do wniosku należy dołączyć oświadczenie o zgodności z prawdą i kompletności dokumentów, a także zadeklarować, że jednostka spełnia warunki wykonywania działalności oraz dokument stwierdzający, że pomieszczenia przeznaczone na działalność leczniczą spełniają wymogi ogólnobudowlane, sanitarne oraz instalacyjne – kopię decyzji administracyjnej – otrzymany od właściwego powiatowego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej.