Wizerunek gabinetu istotny przy wyborze placówki medycznej

Kategoria: Zarządzanie
Data: 30-07-2013 r.

Pozytywny wizerunek placówki medycznej stosunkowo łatwo stworzyć, ale także łatwo można go stracić. Może to spowodować sytuacja, gdy podmiot leczniczy nie dba o komfort i bezpieczeństwo pacjenta, ale skupia się wyłącznie na szybkim zarobku. Przy zmianie wizerunku placówki warto dokładnie zaplanować działanie, gdyż zapewnienie wygody pacjentom, przyniesie placówce medycznej pozytywny skutek.

Przy wyborze placówki medycznej potencjalni pacjenci często zwracają uwagę na wygląd gabinetów i ich wyposażenia. Budowanie i pielęgnowanie wizerunku powinno być dokładnie przeanalizowane i zaplanowane. W przypadku usług medycznych może okazać się, że reputacja i pozytywny wizerunek, to cały majątek firmy. Kiedy zostanie podważony, placówka może stanąć przed poważnym problemem.

Pacjent szybko odczuje, czy misją gabinetu jest troska o jego zdrowie, czy na przykład nastawienie na szybki zarobek. Jeśli wszyscy pracownicy gabinetu będą znać i rozumieć misję firmy, będzie ona zgodna z ich wewnętrznymi przekonaniami.
Należy zdecydować, na czyją opinię w głównej mierze będziemy próbować wpływać. Niezbędna okaże się analiza, czy gabinet jest już w jakiś sposób rozpoznawalny, czy ma jasno ukształtowany obraz w świadomości otoczenia.
Dodatkowo należy wybrać, czy działania kształtujące wizerunek gabinetu mają zmierzać do zbudowania nowego wizerunku od podstaw lub zmiany obecnego wizerunku.


W procesie planowania istotne jest:

  • zaplanowanie budżetu, na jaki możemy sobie pozwolić,
  • zastosowanie systemu identyfikacji wizualnej, m.in. logotyp firmy, ubiór pracowników, kolory firmowe, symbole dekoracji, aranżację wnętrz oraz wygląd otoczenia,
  • ustalenie i rozłożenie w czasie szczegółowych działań w ramach każdego z wybranych instrumentów kształtowania wizerunku.
  • stałe monitorowanie wszelkich działań, ponieważ nawet najmniejsze niedopatrzenie może odbić się na tworzonym wizerunku. A zatem nadzorowanie jako ostatni etap tego procesu oznacza porównanie ustalonych wcześniej celów z otrzymanymi rezultatami.
Warto stworzyć kojące wnętrze, które pozwoli pacjentom czuć się bezpiecznie i komfortowo. Zapewni to uspokajająca muzyka, przyjemny zapach. Często pacjenci zwracają także uwagę na wygodne fotele, dostępną aktualną prasę, a nawet oświetlenie. Najistotniejszy jednak wciąż pozostaje lekarz - najważniejsza jest jego wiedza i poczucie bezpieczeństwa, które zapewni pacjentom korzystającym z usług medycznych.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Ochrona danych osobowych w gabinecie lekarskim – przygotuj się do dużych zmian

pobierz

Elektroniczna dokumentacja medyczna

pobierz

Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015

pobierz

Jak przygotować raport o sytuacji ekonomiczno-finansowej SPZOZ Nowy obowiązek dla kierownika

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 29825 )
Array ( [docId] => 29825 )