Już tylko 5 tygodni pozostało do sprawdzianu szóstoklasistów

Data: 21-02-2014 r.

W kwietniu rozpoczynają się egzaminy zewnętrzne. Jako pierwsi napiszą swój sprawdzian szóstoklasiści. Przygotowanie do egzaminu zewnętrznego przebiegało na wielu płaszczyznach przez wszystkie lata edukacji w szkole.

Podstawowe informacje o sprawdzianie, które muszą znać uczniowie

  • Udział w sprawdzianie jest obowiązkowy, ale jego wynik nie ma wpływu na ukończenie szkoły. Nie można nie zdać sprawdzianu. Jego wyników nie odnotowuje się na świadectwie.

  • Sprawdzian trwa 60 minut.

  • Na sprawdzianie maksymalnie można uzyskać 40 punktów.

  • Wyniki sprawdzianu nie będą miały wpływu na ukończenie szkoły podstawowej. Nie odnotowuje się ich na świadectwie szkolnym.

Konstrukcja arkusza egzaminacyjnego

Sprawdzian bada poziom opanowania umiejętności ćwiczonych w szkole: czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji, wykorzystywania wiedzy w praktyce, które określają „Standardy wymagań będących podstawą przeprowadzania sprawdzianu w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej”. Sprawdzian nie wykracza poza treści zawarte w „Podstawie programowej kształcenia ogólnego”. W arkuszu mogą wystąpić różne formy zadań:

  • rozszerzona odpowiedź
  • krótka odpowiedź,
  • luka do wypełnienia,
  • wyboru wielokrotnego,
  • na dobieranie,
  • prawda – fałsz.

    Dyrektor zapewnia uczniom z orzeczeniem/opinią poradni psychologiczno‑pedagogicznej specjalne warunki podczas egzaminu

    Informację o sposobach dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu zawierają „Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu w szóstej klasie szkoły podstawowej obowiązujące w roku szkolnym 2013/2014”. Ponadto, zasady i możliwe sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu do indywidualnych potrzeb uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi są wymienione odpowiednio w opublikowanym na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej komunikatach dyrektora CKE dotyczących dostosowania warunków i form przeprowadzania poszczególnych egzaminów w roku szkolnym 2013/2014. Niektóre formy przystosowania arkuszy egzaminacyjnych do indywidualnych potrzeb.

    • drukowane alfabetem Braille’a (wraz z czarnodrukiem)
    • w czarnodruku,
    • drukowane powiększoną czcionką (16 pkt lub 24 pkt),
    • dla osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
    • dla osób niesłyszących
    • dla osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
    • dla osób niesłyszących
    • dla osób słabosłyszących,
    • dla osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim,
    • na płycie CD.

    Zaloguj się, aby dodać komentarz

    Nie masz konta? Zarejestruj się »

    Zobacz także

    Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

    pobierz

    Jak oduczyć dziecko przeklinania

    pobierz

    Nowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów

    pobierz

    Reforma oświaty

    pobierz

    Polecane artykuły

    Array ( [docId] => 33938 )
    Array ( [docId] => 33938 )