Nowe przepisy określają skład i zadania komisji rekrutacyjnej

Autor: Bożena Winczewska
Data: 05-04-2016 r.

Komisja rekrutacyjna musi liczyć co najmniej 3 nauczycieli danej szkoły i nie może zostać uzupełniana nauczycielami z zewnątrz. Pracą komisji kieruje przewodniczący wyznaczony przez dyrektora szkoły. On sam nie może pełnić tej funkcji, ma natomiast prawo dokonywania zmian w składzie komisji.

Określony skład komisji rekrutacyjnej

W skład komisji rekrutacyjnej nie mogą wchodzić:

 
  • dyrektor szkoły, w której działa komisja rekrutacyjna,
  • osoba, której dziecko uczestniczy w postępowaniu rekrutacyjnym przeprowadzanym do danej szkoły.

Jeżeli w szkole publicznej prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego, do której jest przeprowadzane postępowanie, jest zatrudnionych mniej niż 3 nauczycieli, skład komisji uzupełnia się o przedstawicieli lub przedstawiciela organu prowadzącego wyznaczanych odpowiednio przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta), starostę lub marszałka województwa (§ 11 ust. 1 i 2 rozporządzenia MEN z 2 listopada 2015 r.).

8 najważniejszych zadań komisji rekrutacyjnej

Do zadań komisji należy:

1) przeprowadzenie sprawdzianu uzdolnień kierunkowych, prób sprawności fizycznej, sprawdzianu predyspozycji językowych, kompetencji językowych, badania przydatności, sprawdzianu uzdolnień lub predyspozycji przydatnych w danym zawodzie, egzaminu wstępnego lub badania uzdolnień kierunkowych, rozmowy kwalifikacyjnej – w przypadkach, wskazanych w ustawie,

2) podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki ww. sprawdzianów i prób,

3) przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej,

4) weryfikacja wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełniania przez kandydatów warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym,

5) przeliczanie na punkty kryteriów uwzględnianych przy rekrutacji do szkół danego typu, w sposób zgodny z przepisami,

6) ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,

7) ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych,

8) sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego i uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata.

Przewodniczący odpowiada za poprawne sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.

Bożena Winczewska

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Jak oduczyć dziecko przeklinania

pobierz

Nowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów

pobierz

Reforma oświaty

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 38828 )
Array ( [docId] => 38828 )