W skład komisji rekrutacyjnej nie mogą wchodzić:
Nowe przepisy określają skład i zadania komisji rekrutacyjnej
Komisja rekrutacyjna musi liczyć co najmniej 3 nauczycieli danej szkoły i nie może zostać uzupełniana nauczycielami z zewnątrz. Pracą komisji kieruje przewodniczący wyznaczony przez dyrektora szkoły. On sam nie może pełnić tej funkcji, ma natomiast prawo dokonywania zmian w składzie komisji.
Określony skład komisji rekrutacyjnej
- dyrektor szkoły, w której działa komisja rekrutacyjna,
- osoba, której dziecko uczestniczy w postępowaniu rekrutacyjnym przeprowadzanym do danej szkoły.
Jeżeli w szkole publicznej prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego, do której jest przeprowadzane postępowanie, jest zatrudnionych mniej niż 3 nauczycieli, skład komisji uzupełnia się o przedstawicieli lub przedstawiciela organu prowadzącego wyznaczanych odpowiednio przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta), starostę lub marszałka województwa (§ 11 ust. 1 i 2 rozporządzenia MEN z 2 listopada 2015 r.).
8 najważniejszych zadań komisji rekrutacyjnej
Do zadań komisji należy:
1) przeprowadzenie sprawdzianu uzdolnień kierunkowych, prób sprawności fizycznej, sprawdzianu predyspozycji językowych, kompetencji językowych, badania przydatności, sprawdzianu uzdolnień lub predyspozycji przydatnych w danym zawodzie, egzaminu wstępnego lub badania uzdolnień kierunkowych, rozmowy kwalifikacyjnej – w przypadkach, wskazanych w ustawie,
2) podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki ww. sprawdzianów i prób,
3) przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej,
4) weryfikacja wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełniania przez kandydatów warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym,
5) przeliczanie na punkty kryteriów uwzględnianych przy rekrutacji do szkół danego typu, w sposób zgodny z przepisami,
6) ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,
7) ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych,
8) sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego i uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata.
Przewodniczący odpowiada za poprawne sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
§ 12 ust. 1 rozporządzenia ministra edukacji narodowej z 2 listopada 2015 r. w sprawie sposobu przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym, składu i szczegółowych zadań komisji rekrutacyjnej, szczegółowego trybu i terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego (Dz.U. poz. 1942).
Zobacz także:
