Poradnia psychologiczno-pedagogiczna wspiera szkołę wychowawczo

Data: 23-10-2013 r.

Współdziałanie szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną ma być bardziej wydajne. Dzięki temu sprawniejsza będzie realizacja głównych celów pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

W zakresie organizowania i udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, szkoła współpracuje z:

  1. ich rodzicami,
  2. poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi,
  3. placówkami doskonalenia nauczycieli,
  4. innymi przedszkolami, szkołami i placówkami,
  5. organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.

Uczeń otrzyma pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole z inicjatywy:

  1. swojej,
  2. swoich rodziców,
  3. dyrektora szkoły,
  4. nauczyciela, wychowawcy grupy wychowawczej, specjalisty - prowadzących zajęcia z uczniem,
  5. pielęgniarki środowiska nauczania i wychowania lub higienistki szkolnej,
  6. poradni psychologiczno-pedagogicznej,
  7. asystenta edukacji romskiej,
  8. pomocy nauczyciela,
  9. pracownika socjalnego,
  10. asystenta rodziny,
  11. kuratora sądowego.

Poradnie psychologiczno-pedagogiczne oraz placówki doskonalenia nauczycieli zapewniają szkołom wsparcie merytoryczne:

  • nauczycielom,

  • wychowawcom grup wychowawczych,

  • specjalistom

udzielającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.

Zgodnie z nowym rozporządzeniem w sprawie zasad działania poradni psychologiczno-pedagogicznych, do zadań poradni należy m.in.:

  • realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję szkoły, w tym wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych,

  • organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 30324 )
Array ( [docId] => 30324 )

Array ( [docId] => 30324 )