Zasady wypełniania świadectw szkolnych

Autor: Wanda Pakulniewicz
Data: 07-06-2017 r.

Każdy nauczyciel i dyrektor musi znać nowe zasady wypełniania świadectw szkolnych. Przedstawiamy wytyczne co, gdzie i jak należy wpisać na świadectwie szkolnym uczniów.

Instrukcja wypełniania świadectw zawarta jest w tabeli (dla wychowawców klas):

 

l.p.

Podstawa prawna

Co, gdzie, jak wpisać?

1)

  • § 17. 1

Świadectwa wypełnia się czytelnie, bez poprawek, pismem komputerowym, maszynowym lub ręcznym.

2)

  • § 7. 3

Świadectwa ukończenia szkoły dla dzieci i młodzieży - w części dotyczącej wyników klasyfikacji końcowej wpisać:

-        obowiązkowe zajęcia edukacyjne, oceny roczne uzyskane z tych zajęć w klasie programowo najwyższej oraz

-        te obowiązkowe zajęcia edukacyjne i uzyskane z nich oceny roczne, których realizacja zgodnie ze szkolnym planem nauczania zakończyła się w klasach programowo niższych.

W szkołach policealnych dla młodzieży/ szkołach dla dorosłych - analogicznie, z uwzględnieniem, że zamiast „klasy” jest „semestr”.

3)

  • § 17. 2

Imię (imiona) i nazwisko, miesiąc i miejsce urodzenia ucznia albo absolwenta, klasę, oceny z zajęć edukacyjnych, ocenę zachowania oraz miesiąc wydania świadectwa wpisuje się słowami w pełnym brzmieniu, bez stosowania skrótów.

4)

  • § 17. 2

Nazwę szkoły wpisuje się w pełnym brzmieniu zgodnie z nazwą ustaloną w statucie szkoły, z tym że w nazwie szkoły wchodzącej w skład zespołu szkół lub specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego można pominąć nazwę zespołu lub specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego.

5)

  • § 17. 3

W wierszach, które nie są wypełnione, wstawia się poziomą kreskę, a w przypadku:

1)      zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych – w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z tych zajęć wpisuje się wyraz odpowiednio „zwolniony” albo „zwolniona”;

2)      nieklasyfikowania ucznia z zajęć edukacyjnych – w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z tych zajęć wpisuje się wyraz odpowiednio „nieklasyfikowany” albo „nieklasyfikowana”;

3)      zwolnienia ucznia gimnazjum z realizacji projektu edukacyjnego – w wierszu przeznaczonym na wpisanie tematu projektu edukacyjnego wpisuje się wyraz odpowiednio „zwolniony” albo „zwolniona”.

6)

  • § 17. 4

W przypadku niewypełnienia kilku kolejnych wierszy można je przekreślić ukośną kreską, z wyjątkiem pierwszego i ostatniego wolnego wiersza, w których wstawia się poziome kreski.

7)

  • § 17. 5

Nazwy zajęć edukacyjnych wpisuje się w pełnym brzmieniu. Dopuszcza się wpisywanie nazwy zajęć edukacyjnych w dwóch wierszach, z tym że w pierwszym wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z zajęć edukacyjnych wstawia się poziomą kreskę.

8)

  • § 17. 6

Jako datę wydania świadectwa przyjmuje się datę zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych. W przypadku ucznia, który przystępował do egzaminu poprawkowego lub egzaminu klasyfikacyjnego albo do sprawdzianu wiadomości i umiejętności po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych jako datę wydania świadectwa przyjmuje się datę podjęcia przez radę pedagogiczną uchwały w sprawie wyników odpowiednio promocji albo klasyfikacji i promocji tego ucznia.

9)

  • § 17. 8

Świadectwa wydawane przez szkołę opatruje się wyraźnym odciskiem pieczęci urzędowej szkoły.

10)

  • § 17. 9

Świadectwa wydawane przez szkołę podpisują dyrektor szkoły lub kierownik oraz wychowawca lub opiekun klasy. Odcisk pieczęci dyrektora szkoły lub kierownika powinien być wyraźny.

Wanda Pakulniewicz

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Jak oduczyć dziecko przeklinania

pobierz

Nowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów

pobierz

Reforma oświaty

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 40446 )
Array ( [docId] => 40446 )