Najpierw wątpliwości wzbudziła wiarygodność pomiaru prędkości przez radar Iskra 1 w sytuacji, gdy jadą obok siebie dwa lub więcej samochodów. Jak się okazało, radar mierzy prędkość najszybszego pojazdu znajdującego się w jego zasięgu, a nie najbliższego. Ponadto nie identyfikuje auta, którego prędkość mierzy. Teraz kierowcy znaleźli kolejne nieprawidłowości działania radaru Iskra 1 i odmawiają przyjęcia wystawionych na podstawie ich wskazań mandatów.
Kolejne niedociągnięcia radaru Iskra 1
Pierwszy problem to ograniczona odporność Iskry na wilgoć w powietrzu. Z instrukcji obsługi wynika, że radar jest odporny na 90% wilgotności powietrza. A często, zwłaszcza rano w sezonie jesienno-zimowym, wilgotność wynosi niemal 100%.
Komenda Główna Policji poinformowała, że stosowane przez nią radary mają wszystkie niezbędne zezwolenia i świadectwa legalizacji. Wskazała także, że zgodnie z przepisami, pomiary radaru powinny mieścić się w granicach błędów granicznych dopuszczalnych przy znamionowych warunkach użytkowania w zakresie wilgotności powietrza od 20 do 95%.