Uchodźcy atakują ciężarówki – sytuacja się nie poprawia

Data: 17-09-2016 r.

Sytuacja polskich kierowców, którzy wykonują przewozy do Wielkiej Brytanii przez Francję jest ostatnio bardzo niepokojąca. Co i raz media donoszą o atakach emigrantów na pojazdy. W związku z tym Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce postanowiło wysłać do premier Beaty Szydło prośbę o spotkanie, by Polska wzmogła działania mające na celu ochronę bezpieczeństwa polskich kierowców.

Ataki ze strony koczujących w porcie imigrantów są coraz bardziej agresywne. Nawet do tego stopnia, że władze Calais poprosiły o pomoc wojsko. Ponadto brytyjski minister imigracji, Robert Goodwill, potwierdził, że rozpoczęły się prace nad budową 4- metrowego muru, który ma ograniczyć dostęp do ciężarówek nielegalnym imigrantom. Polscy przewoźnicy są zawiedzeni, że resorty odpowiedzialne za zapewnienie im pomocy lub wsparcia, kompletnie nie reagują. Dlatego też ZMPD postanowiło interweniować. Czas pokaże, czy przyniesie to skutek.

Poniżej przekazujemy informację o sposobie postępowania w ramach procedury STACK. Uruchamia się ją, gdy dochodzi do sytuacji nadzwyczajnych, czyli np. w razie zakłóceń ruchu ciężarówek wywołanych blokowaniem przeprawy przez kanał La Manche. Gdy zacznie obowiązywać ta procedura, ruch przewozów towarowych w kierunku portu Dover zostanie przekierowany z M20 do Manston Airfield w East Kent, gdzie zostanie zatrzymany do momentu, gdy będzie mógł być skierowany do portu w Dover.

Jeżeli kierowca:

  1. Podróżuje do portu w Dover i zignorujesz znak zawrotu, zostanie przyłączany do procedury Operation Stack na M20, będzie poproszony o zawrócenie i dojazd do Manston Airfield. Może to spowodować, że podróż wydłuży się o 15 minut.
  2. Dojedzie do portu w Dover, gdy występuje procedura Operation Stack i nie przejdzie przez procedurę w Manston, będzie poproszony o dojazd do Manston Airfield. To spowoduje, że podróż wydłuży się o ponad godzinę i trzeba będzie przejechać dodatkowych 75 mil.
  3. Przewozi żywe zwierzęta lub inny ładunek priorytetowy i zamierza korzystać z portu w Dover, powinien skierować się do Manston Airfield, gdzie przejdzie przez procedurę w trybie ekspresowym, tak aby móc dalej kontynuować podróż.
  4. Korzysta z portu w Dover, przekierowując się do Manston i korzystając z oznaczonych dróg, upewnia się, że dotrze na prom w jak najkrótszym czasie.
  5. Korzysta z Eurotunelu, powinien jechać dalej M20 gdzie, gdy tylko zajdzie taka konieczność, zostanie przetrzymany za pomocą procedury Operation Stack z węzła 8 (junction8).

Na sieci autostrad od Midlands w kierunku południowym pojawią się elektroniczne informacje na tablicach. Jeżeli kierowca jedzie w kierunku portu w Dover, pokierują go na odpowiednie trasy:

  • jeśli podróżuje w kierunku południowym z przejścia w Dartford (Dartford Crossing), znaki przekierują transport towarowy na M2/A2,

  • jeśli podróżuje w kierunku wschodnim wzdłuż M20 z M25, znaki przekierują transport towarowy na M2/A2 przy użyciu węzła 7(junction 7) na M20 i A249,

  • gdy wjedzie już na M2, będzie pokierowany znakami wzdłuż A299 na wszystkich kluczowych węzłach do Manston Airfield,

  •    podczas wyjazdu z Manston zostanie pokierowany znakami do Dover na A256.

Źródło:

ZMPD

Krzysztof Luberek, ekspert w dziedzinie prawa transportowego

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Obsługa tachografu

pobierz

Dokumentacja kadrowa kierowcy

pobierz

Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu

pobierz

Niemiecka płaca minimalna

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 39502 )
Array ( [docId] => 39502 )