Administracja publiczna – co zrobić, żeby przygotować się do RODO
Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (w skrócie RODO) wprowadza nowe obowiązki dla administratorów danych, także tych z administracji publicznej. Wprawdzie nowa polska ustawa o ochronie danych osobowych, która uzupełni RODO, najprawdopodobniej zmniejszy wymiar kary finansowej za naruszenia postanowień RODO dla podmiotów publicznych, jednak nie oznacza to, że nie będą one musiały wypełniać obowiązków przewidzianych przez unijne rozporządzenie. Warto więc, aby podmioty publiczne jak najszybciej rozpoczęły przygotowania do RODO (jeśli jeszcze ich nie zaczęły). Mają na to czas już tylko do 25 maja 2018 r. W naszej publikacji znajdziesz odpowiedzi na pytania, jak to zrobić m.in.:
- Jakie obowiązki według RODO będzie miał administrator z sektora publicznego.
- W jaki sposób rozpocząć przygotowania.
- Jak zweryfikować, czy obecna działalność podmiotu jest zgodna z RODO.
- Jak przygotować się do realizacji praw osób, których dane dotyczą.
- Czy wyznaczyć inspektora ochrony danych.
- W jaki sposób zrealizować obowiązek rejestrowania czynności przetwarzania.
Zaloguj się, aby dodać komentarz
Opinie czytelników
~wieslaw.ratajczak
data: 2018-03-19 07:13:33Dużo informacji
~zuzannahauza
data: 2018-03-14 23:23:05słabo
~cezary.szczepanczyk
data: 2018-02-21 10:47:28Zdecydowanie najlepszy
~ewaw100
data: 2018-02-19 11:42:02Jak dla mnie OK:)
~kelzbieta
data: 2018-02-02 23:37:23i tyle w temacie
~pswoboda1
data: 2018-02-02 16:26:59Dużo informacji
~rebuss1
data: 2018-01-27 22:46:04Bardzo dobry materiał