W celu dokonania inwestycji w jednostki uczestnictwa lub umorzenia posiadanych już udziałów, możemy skorzystać z kilku opcji, jakie zapewniają nam Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych. Oprócz osobistej wizyty w punkcie obsługi klienta, dyspozycje są przyjmowane także drogą pocztową oraz za pośrednictwem elektronicznych kanałów dystrybucji.
O ile uruchomienie rejestru, a więc pierwsze nabycie jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych bezpośrednio w punkcie obsługi klienta (np. w biurze maklerskim lub u innego pośrednika) może być dobrym pomysłem, to już kolejne dyspozycje warto składać poprzez inne – zdecydowanie bardziej wygodne - kanały dystrybucji.
Spotkanie z pracownikiem, który zajmuje się dystrybucją jednostek może być dla nas bardzo owocne. Warto więc wykorzystać szansę i dowiedzieć się na miejscu możliwie jak najwięcej o interesujących nas funduszach, ich strategii, wynikach finansowych i potencjalnych zagrożeniach, jakie wynikają z inwestowania.
Dalej powinniśmy już korzystać z możliwości, jakie daje nam nowoczesna technologia. Tutaj na pierwszym miejscu jest oczywiście sieć internetowa. Po odpowiedniej weryfikacji naszych danych, uzyskamy dostęp do usług TFI przez internet.
Wymiana informacji może się również odbywać drogą pocztową, szczególnie w przypadku, kiedy niezbędne są potwierdzenia odpowiednich dokumentów podpisami właściciela rejestru. Podobnie wygląda sytuacja, jeżeli do obrotu dokumentami są upoważnieni pracownicy, mający możliwość ich bezpośredniego dostarczenia i odbioru na miejscu u klienta funduszu.
Jedną ze stosowanych na rynku opcji – szczególnie w przypadku pracowniczych programów emerytalnych lub oszczędnościowych - jest też udział pracodawcy. W ramach swoich obowiązków, wynikających np. z konieczności stałego, comiesięcznego przekazywania wpływów na poczet zakupu jednostek, może on kontaktować się z przedstawicielami TFI w imieniu swoich pracowników, uczestniczących w programie oszczędnościowym-inwestycyjnym.