W aukcjach internetowych może uczestniczyć, każdy kto jest zainteresowany zakupem monet lub banknotów, a więc zarówno indywidualny inwestor jak i firma.
Warunkiem udziału w aukcjach NBP jest założenie i aktywacja konta w serwisie. W tym celu musisz wypełnić formularz rejestracji dostępny w serwisie i przesłać go pocztą razem z kopią dokumentu tożsamości na adres: Narodowy Bank Polski, ul. Świętokrzyska 11/21, 00-919 Warszawa z dopiskiem "Kolekcjoner". Możesz również udać się do najbliższego oddziału okręgowego NBP i tam założyć konto.
Ogłoszenia o planowanych aukcjach są publikowane z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem. NBP podaje w nich m.in. cenę wywoławczą, maksymalną oraz dopuszczalny skok cenowy, czyli minimalną wartość, o jaką użytkownik może zmieniać cenę przy składaniu ofert (np. 1 zł).
Każda aukcja trwa 3 dni, w trakcie których możesz złożyć maksymalnie 5 ofert zawierających liczbę monet lub banknotów oraz cenę jednostkową. Dla poszczególnych grup użytkowników - tzn. dla kolekcjonerów indywidualnych oraz klientów instytucjonalnych - obowiązują odrębne limity liczbowe.
Po zakończeniu aukcji, na podstawie złożonych ofert, zostanie ustalona cena ostateczna sprzedaży monety lub banknotu, a Ty zostaniesz poinformowany o liczbie uzyskanych monet lub banknotów, ich cenie i terminie odbioru.