Dofinansowanie na rozpoczęcie działalności gospodarczej

Kategoria: Finanse w firmie
Data: 23-04-2023 r.

Osoby niepełnosprawne, jeśli spełniają określone warunki, mogą liczyć na pomoc w rozpoczęciu działalności gospodarczej. Polega ona na dofinansowaniu w wysokości sześciokrotności bądź piętnastokrotności przeciętnego wynagrodzenia. Sprawdźmy jakie warunki trzeba spełnić, aby skorzystać z tej formy wsparcia. 

Dofinansowanie rozpoczęcia działalności gospodarczej jest elementem aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych. Mogą z niej skorzystać te z nich, które są zarejestrowane w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotni albo poszukujący pracy niepozostający w zatrudnieniu. Jednak aby uzyskać pieniądze, muszą się zobowiązać, że będą prowadzić działalność gospodarczą (lub będą członkami w spółdzielni socjalnej) nieprzerwanie przez co najmniej 12 miesięcy. 

 

Ważne: Nie można skorzystać z dofinansowania, jeśli działalność gospodarcza została założona przed przyznanie dotacji na jej rozpoczęcie. 

Pomoc jest przeznaczona na podjęcie po raz pierwszy bądź także na ponowne podjęcie działalności:
- gospodarczej, niezależnie od jej formy,
- rolniczej, przez co rozumie się także prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej
- w formie spółdzielni socjalnej. 

W przypadku ponownego podjęcia działalności, musi upłynąć co najmniej 12 miesięcy od zaprzestania prowadzenia działalności niezależnie czy była to samodzielna działalność, czy prowadzona z innymi osobami bądź podmiotami. Ten sam okres musi upłynąć od ustania członkostwa w spółdzielni socjalnej. 

Dofinansowanie przyznawane jest na wniosek zainteresowanego. Wnioski przyznawane są co prawda przez cały rok, jednak samo dofinansowanie jest wypłacane do momentu, w którym urząd pracy dysponuje środkami finansowymi na te wypłaty. 

Do wniosku powinny być także dołączone określone dokumenty. Jeśli działalność ma być wykonywana wspólnie z innymi podmiotami lub osobami - potrzebne jest ich oświadczenie, że są zainteresowani wspólnym prowadzeniem działalności z wnioskodawcą. Niezbędne są także dokumenty potwierdzające, że wnioskodawca przedsięwziął określone działania dzięki którym potencjalni klienci mogli zapoznać się z ofertą planowanej działalności a także takie, które pozwolą zapewnić płynną współpracę z dostawcami i kontrahentami. Wnioskodawca musi także udokumentować posiadany wkład własny, a także swoje uprawnienia i kwalifikacje niezbędne do prowadzenia działalności. Jeśli wnioskodawca pozostaje w związku małżeńskim w którym obowiązuje ustawowa wspólność majątkowa - niezbędna jest także zgoda małżonka na zawarcie umowy przyznającej środki wnioskodawcy. 

Ważne: Do wniosku dołączony jest skan bądź kopia wspomnianych dokumentów, jednak na wezwanie będzie trzeba przedstawić oryginały. 

Wysokość przyznanego dofinansowania zależy od zadeklarowanego minimalnego czasu prowadzenia działalności (okresu, w którym wnioskodawca zachowa status członka w spółdzielni socjalnej). W przypadku minimum 12 miesięcy - dofinansowanie będzie wynosiło sześciokrotność przeciętnego wynagrodzenia, natomiast w przypadku deklaracji obejmującej co najmniej 24 miesiące - piętnastokrotność.

Źródło:

Informacja opublikowana na oficjalnej stronie internetowej Serwisu Rzeczypospolitej Polskiej - portal gov.pl

Oprac. red.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 42891 )
Array ( [docId] => 42891 )